eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek Internetu w Polsce rośnie szybciej niż IT

Rynek Internetu w Polsce rośnie szybciej niż IT

2007-10-24 01:18

Rynek Internetu w Polsce rośnie szybciej niż IT

Struktura rynku Internetu w Polsce w 2006 r. © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Wartość rynku Internetu w Polsce w ocenach DiS wyniosła w 2006 r. 4,1 mld zł z dynamiką wzrostu równą 17,9%, a więc zdecydowanie większą niż dynamika rynku IT ogółem (8,9%).

Przeczytaj także: Polski Internet ma 15 lat

Według badań biura badawczo-analitycznego DiS, opartych na szczegółowej analizie 60 największych podmiotów wyselekcjonowanych z listy ponad 300 kandydatów, rynek technik internetowych wzrósł w Polsce w 2006 r. o 17,9%. W ocenach DiS rynek ten do 2010 r. będzie rósł szybciej niż branża IT ogółem, tym niemniej oba rynki, wskutek globalnej redukcji cen technologii, będą nieco spowalniały. Jednocześnie, dzięki upowszechnieniu Internetu, rosnącej dynamiki nabierze rynek e-biznesu.

Internet jest obszarem zmieniającym swe rynkowe paradygmaty szybciej niż inne dziedziny informatyki. Pojawia się tu wiele zjawisk o dużej dynamice, które szybko rosną, jak i niekiedy równie gwałtownie marginalizują się.

fot. mat. prasowe

Struktura rynku Internetu w Polsce w 2006 r.

Struktura rynku Internetu w Polsce w 2006 r.

Internet jest pojęciem bardzo szerokim. Obejmuje zarówno usługi transmisji danych, ISP, jak i wszelkiego rodzaju serwisy. W najbliższych latach (do 2010 r.) krajowy rynek Internetu będzie się rozwijał według następującego schematu:
  • dążenia we wszelkich niszach do koncentracji rynku u liderów,
  • wzrostu wartości rynków e-biznesu,
  • wzrostu wartości segmentu integratorów rozwiązań internetowych (ISI),
  • wzrostu w rynku Internetu udziału segmentu usług dodanych,
  • stabilizacji wzrostu rynku transmisji danych,
    zarówno udanych, jak i nieudanych inwestycji w infrastrukturę e-państwa,
  • silnej zmienności mód panujących wokół korzystania z określonych tytułów i rodzajów serwisów.
Wzorcem zachowań wśród internautów jest brak przywiązania do serwisów. Na razie użytkownicy chętniej korzystają z płatnych serwisów poprzez sieć Internet niż przez SMS. Nawet to nastawienie może się w najbliższych latach jednak zmienić.

fot. mat. prasowe

Wartość rynku Internetu w Polsce w latach 2005-2010 (mld zł).

Wartość rynku Internetu w Polsce w latach 2005-2010 (mld zł).

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: