eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Product placement w Internecie

Product placement w Internecie

2007-10-09 11:43

W Internecie można spotkać serwisy, które zarabiają na product placement pisząc o... product placement.

Przeczytaj także: Płatne reklamy użytkowników MySpace

Portale takie jak SeenON! czy StarStyle informują o ubraniach, akcesoriach, meblach i gadżetach, które "wystąpiły" w filmach i serialach telewizyjnych. Strony są sponsorowane m.in. przez marki, których produktów użyto w filmach.

Według firmy PQ Media wydatki na product placement w filmach i programach telewizyjnych sięgną w tym roku 4,38 mld dol., co oznacza, że będą wyższe o ponad 30 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem.

Ten typ reklamy najczęściej stosuje się w USA. Badania Nielsena, przeprowadzone między październikiem 2005 r. a czerwcem 2006 r., wykazały, że 58 proc. amerykańskich respondentów rozpoznało markę po obejrzeniu product placementu i reklamy produktu. (47 proc. rozpoznało marką po obejrzeniu wyłącznie reklamy).

PQ Media ocenia całkowitą wartość globalnego rynku produkt placementu na 9,33 mld dol.

oprac. : Mediarun.pl Mediarun.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: