Product placement w Internecie
2007-10-09 11:43
Przeczytaj także: Płatne reklamy użytkowników MySpace
Portale takie jak SeenON! czy StarStyle informują o ubraniach, akcesoriach, meblach i gadżetach, które "wystąpiły" w filmach i serialach telewizyjnych. Strony są sponsorowane m.in. przez marki, których produktów użyto w filmach.Według firmy PQ Media wydatki na product placement w filmach i programach telewizyjnych sięgną w tym roku 4,38 mld dol., co oznacza, że będą wyższe o ponad 30 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem.
Ten typ reklamy najczęściej stosuje się w USA. Badania Nielsena, przeprowadzone między październikiem 2005 r. a czerwcem 2006 r., wykazały, że 58 proc. amerykańskich respondentów rozpoznało markę po obejrzeniu product placementu i reklamy produktu. (47 proc. rozpoznało marką po obejrzeniu wyłącznie reklamy).
PQ Media ocenia całkowitą wartość globalnego rynku produkt placementu na 9,33 mld dol.
oprac. : Mediarun.pl
Przeczytaj także
-
Reklama zewnętrzna czarnym koniem rynku w 2023 roku
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio I 2024
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert nie daje o sobie zapomnieć
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert i Lidl na czele
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: handel znowu na czele
-
Rynek reklamy VIII 2023. Kinder detronizuje Media Expert w TV
-
Rynek reklamy: wzrost o 6,7 proc. i solidne podstawy na przyszłość
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert bierze wszystko?