eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Telefonia komórkowa: rośnie popyt na multimedia

Telefonia komórkowa: rośnie popyt na multimedia

2007-10-05 00:57

Telefonia komórkowa: rośnie popyt na multimedia

Frekwencja korzystania z telefonu według metod komunikacji (średnia światowa) © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Multimedialne wiadomości i komunikacja Internetowa sukcesywnie wypierają podstawową funkcję telefonu komórkowego jakim jest prowadzenie rozmów - taki wniosek przyniosło najnowsze badanie "Anytime, Anyplace" na temat mobilnych platform, contentu i komunikacji marketingowej przeprowadzone przez Universal McCann.

Przeczytaj także: Telewizja mobilna popularna u młodzieży

Dzisiaj przeciętnie użytkownicy spędzają jedynie 47% swojego „mobilnego czasu” na rozmowach, preferując używanie telefonu do wysyłania wiadomości (40%), przesyłania wiadomości multimedialnych (6%) lub korzystania z mobilnego Internetu (7%). Wiodącym rynkiem tego trendu jest Japonia, gdzie jedynie 24% mobilnego czasu zajmują rozmowy.

fot. mat. prasowe

Frekwencja korzystania z telefonu według metod komunikacji (średnia światowa)

Frekwencja korzystania z telefonu według metod komunikacji (średnia światowa)







Ta diametralna zmiana zwyczajów posługiwania się telefonami komórkowymi doprowadziła do silnego popytu konsumenckiego na wysokiej jakości multimedialny content jakim jest muzyka, sport, TV i pliki filmowe. To z kolei stwarza ogromne możliwości dla reklamodawców. Badanie dowodzi, że branding wysokiej jakości contentu przeznaczonego dla urządzeń mobilnych jest znacznie lepiej akceptowany przez użytkowników.

Według badania przeprowadzonego na 10.000 uczestnikach w czerwcu tego roku, content TV będzie prawdopodobnie następnym przełomowym rozwiązaniem w telefonii komórkowej. W chwili obecnej wypróbowało go 8% badanych, a 33% planuje z niego skorzystać.

fot. mat. prasowe

Średnia światowa posiadanych urządzeń

Średnia światowa posiadanych urządzeń

Badanie dowodzi również, że konsumenci mają dostęp do szerokiego wachlarza przenośnych urządzeń niezależnie od gospodarczych, socjologicznych czy też kulturowych warunków w jakich funkcjonują. 66% posiada przenośny odtwarzacz muzyki lub mediów, 45% ma w domu lub w pracy notebooka, a 28% przenośne urządzenia do gier. Ten bezprecedensowy dostęp spowodował ogromny popyt na content zawierający muzykę, filmy i telewizyjne show.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: