eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marketing mobilny: jak dotrzeć do odbiorcy?

Marketing mobilny: jak dotrzeć do odbiorcy?

2007-08-28 01:25

Marketerzy wykorzystujący marketing mobilny muszą się zdecydowanie bardziej postarać - sugeruje najnowsze badanie Universal McCann.

Przeczytaj także: 15 trendów w marketingu w 2022 roku

Aby kampania mobilna odniosła sukces nie wystarczą już sprawdzone formaty ściągnięte wprost ekranów komputerów czy telewizorów. Odbiorcy reklam w telefonach komórkowych są bardziej wymagający. Dla nich liczy się innowacyjność i zaskoczenie.

Badanie Universal McCann ujawnia, że użytkowników komórek najbardziej irytuje kopiowanie taktyk stosowanych przez reklamodawców w przypadku reklam telewizyjnych czy internetowych.

Jak zatem dotrzeć do posiadaczy komórek? Najlepszym sposobem jest zaproponowanie darmowego kontentu, czyli np. muzyki czy wideo, które użytkownicy mogą pobrać ze stron reklamodawcy. O tym, że taka metoda działa przekonuje się Coca-Cola, która przez serwis iTunes oferuje użytkownikom komórek darmowe piosenki.

W badaniu Universal McCann wzięło udział 9,5 tys. osób z 21 krajów. 61 proc. z nich odrzuciło tradycyjne formy reklamy stosowane w marketingu mobilnym: te, które umieszczane są w serwisach tworzonych dla posiadaczy komórek czy spoty telewizyjne zaadoptowane na potrzeby kampanii mobilnej.

Badanie wykazało ponad to, że najbardziej podatni na reklamy są użytkownicy telefonów komórkowych z krajów rozwijających się, takich jak Chiny czy Meksyk, a najmniej podatni są odbiorcy z USA, Francji oraz Wielkiej Brytanii.

oprac. : Mediarun.pl Mediarun.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: