Statystyki serwisów biznesowych I-III 2007
2007-06-11 01:32
Liczba użytkowników. © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Biznes w polskim internecie
Największą dynamiką wzrostu w kategorii tematycznej Biznes, Finanse, Prawo charakteryzują się czołowe portale i witryny niezależne, których liczba użytkowników i odsłon rośnie szybciej niż w przypadku sekcji biznesowych największych portali horyzontalnych.Rynek reklamy internetowej
Pierwszy kwartał 2007 roku potwierdza, że obecnie najbardziej dynamicznie rosnącym medium na rynku reklamy w Polsce jest Internet. Wg raportu domu mediowego Starlink w pierwszym kwartale 2007 roku szacowana wartość rynku reklamowego w Polsce wyniosła 1 miliard 300 milionów złotych co oznacza wzrost o 10,7% w porównaniu do analogicznego okresu 2006 roku. Najwyższą dynamiką wzrostu osiągnęła reklama internetowa (+54,4%), reklama telewizyjna (+13,4%) oraz reklama kinowa (+12,4%)
Wg danych CR Media Consulting S.A. największy z estymowanych, bo aż 31% w 2007 roku, udział w wydatkach reklamowych w Internecie posiada branża finansowa. Branża ta charakteryzuje się stałym wzrostem swojego udziału w wydatkach na reklamę internetową i wszystko wskazuje, że tendencja ta w najbliższych kilkunastu miesiącach zostanie utrzymana. Z raportu CR Media Consulting S.A. wynika, że estymowana wartość rynku reklamy internetowej w Polsce na 2007 rok wyniesie 320 milionów złotych.
Serwisy biznesowe w polskim Internecie
Od stycznia 2006 roku firma Gemius S.A. w badaniu Megapanel PBI/Gemius prezentuje autoryzowane 12 kategorii tematycznych. Przypisanie poszczególnych witryn do konkretnych kategorii tematycznych zostało dokonane po analizie każdej witryny biorącej udział w badaniu Megapanel PBI/Gemius i umieszczeniu jej w odpowiedniej kategorii zgodnie z ustalonymi przez Radę Badania stałymi regułami kategoryzacji.
Badanie Megapanel PBI/Gemius i podział na 12 kategorii tematycznych jest jedynym powszechnie uznanym standardem na rynku, który w przeciwieństwie do badań kwestionariuszowych pokazuje rzeczywiste, a nie deklarowane wyniki oglądalności poszczególnych witryn internetowych.
Jedną z kluczowych kategorii tematycznych dla reklamodawców jest kategoria Biznes, Finanse, Prawo, szczególnie istotna dla branży finansowej posiadającej największy udział w wydatkach na reklamę internetową. W pierwszym kwartale 2007 roku witryny zaliczane do tej kategorii tematycznej zanotowały w stosunku do analogicznego okresu 2006 roku wzrost liczby użytkowników o 24% i wzrost generowanych przez nich odsłon stron internetowych o 71%.
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Strony o modzie rosną w siłę
-
Europa Środkowa: popularne serwisy 2008
-
Najpopularniejsze firmy internetowe: Facebook na czele
-
Firmy logistyczne: które strony WWW najpopularniejsze?
-
Wyniki Megapanel IV 2010
-
Wyniki Megapanel III 2010
-
Megapanel: serwisy tematyczne III 2010
-
Wyniki Megapanel II 2010
-
Megapanel: serwisy tematyczne I 2010