eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Statystyki serwisów biznesowych I-III 2007

Statystyki serwisów biznesowych I-III 2007

2007-06-11 01:32

Statystyki serwisów biznesowych I-III 2007

Liczba użytkowników. © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Jak podaje serwis Bankier.pl, w pierwszym kwartale 2007 roku liczba użytkowników serwisów biznesowych w Internecie wzrosła o 24% w porównaniu do analogicznego okresu 2006 roku. W tym samym okresie liczba użytkowników polskiego Internetu wg badania Megapanel PBI/Gemius wzrosła o 18%.

Przeczytaj także: Biznes w polskim internecie

Największą dynamiką wzrostu w kategorii tematycznej Biznes, Finanse, Prawo charakteryzują się czołowe portale i witryny niezależne, których liczba użytkowników i odsłon rośnie szybciej niż w przypadku sekcji biznesowych największych portali horyzontalnych.

Rynek reklamy internetowej

Pierwszy kwartał 2007 roku potwierdza, że obecnie najbardziej dynamicznie rosnącym medium na rynku reklamy w Polsce jest Internet. Wg raportu domu mediowego Starlink w pierwszym kwartale 2007 roku szacowana wartość rynku reklamowego w Polsce wyniosła 1 miliard 300 milionów złotych co oznacza wzrost o 10,7% w porównaniu do analogicznego okresu 2006 roku. Najwyższą dynamiką wzrostu osiągnęła reklama internetowa (+54,4%), reklama telewizyjna (+13,4%) oraz reklama kinowa (+12,4%)

Wg danych CR Media Consulting S.A. największy z estymowanych, bo aż 31% w 2007 roku, udział w wydatkach reklamowych w Internecie posiada branża finansowa. Branża ta charakteryzuje się stałym wzrostem swojego udziału w wydatkach na reklamę internetową i wszystko wskazuje, że tendencja ta w najbliższych kilkunastu miesiącach zostanie utrzymana. Z raportu CR Media Consulting S.A. wynika, że estymowana wartość rynku reklamy internetowej w Polsce na 2007 rok wyniesie 320 milionów złotych.

Serwisy biznesowe w polskim Internecie

Od stycznia 2006 roku firma Gemius S.A. w badaniu Megapanel PBI/Gemius prezentuje autoryzowane 12 kategorii tematycznych. Przypisanie poszczególnych witryn do konkretnych kategorii tematycznych zostało dokonane po analizie każdej witryny biorącej udział w badaniu Megapanel PBI/Gemius i umieszczeniu jej w odpowiedniej kategorii zgodnie z ustalonymi przez Radę Badania stałymi regułami kategoryzacji.

Badanie Megapanel PBI/Gemius i podział na 12 kategorii tematycznych jest jedynym powszechnie uznanym standardem na rynku, który w przeciwieństwie do badań kwestionariuszowych pokazuje rzeczywiste, a nie deklarowane wyniki oglądalności poszczególnych witryn internetowych.

Jedną z kluczowych kategorii tematycznych dla reklamodawców jest kategoria Biznes, Finanse, Prawo, szczególnie istotna dla branży finansowej posiadającej największy udział w wydatkach na reklamę internetową. W pierwszym kwartale 2007 roku witryny zaliczane do tej kategorii tematycznej zanotowały w stosunku do analogicznego okresu 2006 roku wzrost liczby użytkowników o 24% i wzrost generowanych przez nich odsłon stron internetowych o 71%.
Przeczytaj także: Popularność serwisów wideo Popularność serwisów wideo

 

1 2 ... 4

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: