Brytyjczycy wolą banki online
2003-06-22 00:17
Przeczytaj także: Kto odpowiada za bezpieczeństwo IT w bankach?
Holenderski bank ING, który w ubiegłym miesiącu uruchomił na Wyspach swój internetowy oddział, przyłączył się do ostrej rywalizacji w sektorze bankowości online w Wielkiej Brytanii. Jednak pomimo ogromnych nakładów na promocję i rozwój, pierwsze wskaźniki pokazują że ING Direct nie stało się zagrożeniem dla dominującego na rynku online banku Egg.Egg to wciąż najbardziej popularny bank internetowy, posiadający 5,9% udziałów w sektorze bankowości online na Wyspach. Co zadziwiające, w minionym tygodniu ING Direct znalazlo się dopiero na 37. miejscu rankingu najpopularniejszych banków w Internecie, obejmując około 0,46% udziałów w rynku. Pomimo tego, ING Direct miało najwyższy odsetek ocen pozytywnych, a 7,34% odwiedzających strony tego banku wyraziło zamiar powrotu do niego. ING Direct także najdłużej "trzyma" przy sobie odwiedzających, średni czas przebywania na stronach tego banku wynosi 5 minut i 53 sekundy.
Najaktywniejszymi Internautami, którzy zarządzają swoimi finansami w sieci, są osoby w przedziale wiekowym od 25 do 44 lat, którzy stanowią 56% wszystkich klientów, zaś odsetek kobiet rozliczających się w sieci wynosi 46%. Najpopularniejszym dniem załatwiania spraw w bankach online jest poniedziałek.
oprac. : 4Press
Przeczytaj także
-
Jakie są kompetencje cyfrowe Polek?
-
Jak COVID-19 zmienił bankowość?
-
Z bankowości internetowej korzysta 19 mln użytkowników
-
Obrót bezgotówkowy: już 12 mln Polaków ma bankowość mobilną
-
Bankowość online i obrót bezgotówkowy I kw. 2019
-
Bankowość online i obrót bezgotówkowy IV kw. 2018
-
Bankowość online i obrót bezgotówkowy III kw. 2018
-
Bankowość online i obrót bezgotówkowy II kw. 2018
-
Bankowość online i obrót bezgotówkowy I kw. 2018