eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach IV 2007

Branża PR w mediach IV 2007

2007-05-20 00:02

Branża PR w mediach IV 2007

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji. © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W kwietniowym zestawieniu publikacji na temat public relations dominował temat CSR-u. Ponad siedemdziesiąt materiałów dotyczyło m.in. podejścia polskich przedsiębiorstw do tego zagadnienia i ich umiejętności zastosowania w praktyce idei odpowiedzialnego biznesu.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach III 2007

W kwietniu 2007 roku zostało opublikowanych aż 209 artykułów dotyczących branży public relations. Było to o 53 materiały więcej niż w marcu tego roku i aż o 103 więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. 16 publikacji to materiały z radia i telewizji, pozostałe to materiały prasowe. Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską na pierwszym miejscu znalazła się Rzeczpospolita. Większość materiałów pochodziła z mediów informacyjnych. 110 publikacji zamieszczono w mediach regionalnych, pozostałe – w ogólnopolskich.

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji.

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji.


W kwietniu najwięcej uwagi w mediach poświęcano zagadnieniom CSR-u. Temat CSR-u wywołało opublikowanie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2006”. Biznes Warszawski cytował Bolesława Roka, wiceprezesa FOB, który zauważył, że chociaż zaangażowanie społeczne firm rośnie, to jednak: „w dalszym ciągu biznes cieszy się w Polsce niskim stopniem zaufania, a nieodpowiedzialność w interesach wciąż jest opłacalna”.

Tematyce CSR-u został też poświęcony artykuł w Manager Magazin, który opublikował wyniki ankiety na temat praktycznego zastosowania idei odpowiedzialnego biznesu wśród polskich przedsiębiorstw. „CSR to niby idea już u nas zadomowiona, ale o jej zasadach i wdrażaniu spora część nawet największych polskich firm opowiada bez zapału” – napisano w magazynie.

Publikacje dotyczyły również rynku pracy dla PR-owców i odnosiły się do raportu na ten temat przygotowanego przez wortal PRoto, dzięki któremu medium było cytowane siedem razy. O rekordowej w tym miesiącu liczbie ogłoszeń o pracę skierowanych do specjalistów ds. komunikacji pisały m.in. Gazeta Współczesna, Życie Warszawy, Nowa Trybuna Opolska, Gazeta Olsztyńska i Puls Biznesu, który cytował w tym kontekście Norberta Kilena (On Board PR): „Na rynku pracy mamy obecnie do czynienia z przewagą popytu nad podażą. Doświadczeni konsultanci, którzy szukają pracy w public relations nie powinni mieć problemu z jej znalezieniem”.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: