eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Towar markowy czyli jaki....?

Towar markowy czyli jaki....?

2003-06-19 00:11

Według badania Omnimas, zrealizowanego przez TNS OBOP dla prawie połowy badanych (42%) słowo marka oznacza przede wszystkim wysoką jakość. Prawie 1/3 respondentów (29%) twierdzi, że jest to nazwa towaru/producenta. Na dalszym miejscu znalazły się określenia typu "dobra renoma" oraz "towar lepszy od innych" (odpowiednio 18% i 17% wskazań).

Przeczytaj także: Biedronka, Allegro i Lidl liderami YouGov Ad Awareness 2023

Co dziesiąty Polak (10%) wskazał zarówno na rozpoznawalne logo/nazwę, jak również dobrą firmę. Dla 9% badanych marka kojarzy się z obcą walutą. Co setny badany (1%) zwrócił uwagę na takie atrybuty marki, jak niska cena oraz oryginalność.

Dla ponad połowy respondentów (57%) określenie towar markowy oznacza przede wszystkim wysoką jakość tego towaru. Więcej niż 1/4 badanych (27%) twierdzi natomiast, że to produkt lepszy od innych, godny polecenia. Wysoka cena oraz znana nazwa/ceniona firma – to cechy charakterystyczne dla „towaru markowego” według, odpowiednio, 24% i 23% Polaków. Na trwałość/solidność takich towarów wskazało 14% ankietowanych. Natomiast co 50 respondent (2%) uważa towar markowy za modny, posiadający własny styl/prestiż. Oryginalność znalazła się na ostatnim miejscu – tylko 1% respondentów wskazało na tę cechę.

oprac. : Beata Szkodzin / TNS OBOP TNS OBOP

Więcej na ten temat: badanie marki, marka

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: