Towar markowy czyli jaki....?
2003-06-19 00:11
Przeczytaj także: Biedronka, Allegro i Lidl liderami YouGov Ad Awareness 2023
Co dziesiąty Polak (10%) wskazał zarówno na rozpoznawalne logo/nazwę, jak również dobrą firmę. Dla 9% badanych marka kojarzy się z obcą walutą. Co setny badany (1%) zwrócił uwagę na takie atrybuty marki, jak niska cena oraz oryginalność.Dla ponad połowy respondentów (57%) określenie towar markowy oznacza przede wszystkim wysoką jakość tego towaru. Więcej niż 1/4 badanych (27%) twierdzi natomiast, że to produkt lepszy od innych, godny polecenia. Wysoka cena oraz znana nazwa/ceniona firma – to cechy charakterystyczne dla „towaru markowego” według, odpowiednio, 24% i 23% Polaków. Na trwałość/solidność takich towarów wskazało 14% ankietowanych. Natomiast co 50 respondent (2%) uważa towar markowy za modny, posiadający własny styl/prestiż. Oryginalność znalazła się na ostatnim miejscu – tylko 1% respondentów wskazało na tę cechę.
oprac. : Beata Szkodzin / TNS OBOP
Przeczytaj także
-
Zachowania konsumentów: czy chcemy kupować ukraińskie marki?
-
Marki ukraińskie w polskich sklepach?
-
Co robić, aby marka dobrze się sprzedawała?
-
Smartfony i operatorzy komórkowi w Top Marka 2020. Kto liderem?
-
Są wyniki Top Marka 2020. Które marki najsilniejsze w mediach?
-
Jak filozofia Jeana Baudrillarda może poprawić sprzedaż?
-
Kreatywna kreacja, czyli budowanie marki
-
Media społecznościowe w służbie budowania marki osobistej
-
Apple i Netflix, czyli marki, które kochamy