eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jaka jest współczesna młodzież?

Jaka jest współczesna młodzież?

2007-04-28 02:08

Agencja badań rynku Synovate ujawniła wyniki z obszernego pan-europejskiego projektu badawczego Planet Edge, obejmującego 11 europejskich krajów, w którym zbadano osoby w wieku 18-24 lat pod kątem tego, w jaki sposób spędzają one swój wolny czas.

Przeczytaj także: Co robi młodzież w czasie wolnym?

Julian Rolfe, Manager Planet Edge, Synovate, komentuje -"Wyniki badania pokazują, że wraz z rosnącym brakiem wiary w system edukacji i rynek pracy, młodzi ludzie w Europie poświęcają coraz więcej czasu i energii zajęciom wykonywanym w wolnym czasie, aby odczuć tożsamość i przynależność do grupy rówieśników. Badanie pokazuje, że dla dzisiejszej młodzieży NAJWAŻNIEJSZĄ wartością są przyjaciele – ważniejszą od rodziny, kariery, edukacji – 58 proc. respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem: moi przyjaciele są najważniejszą rzeczą w moim życiu."

Młodzi ludzie żyją zgodnie z zasadami

Dzisiejsza młodzież żyje „czystszym” życiem niż poprzednie pokolenia:
  • Tylko 35 proc. regularnie pije alkohol,
  • 78 proc. wychodzi wieczorem trzy razy w tygodniu lub mniej,
  • 50 proc. nigdy nie paliło – a z tych, którzy palą tylko 8 proc. uważa, że palenie jest fajne, podczas gdy 55 proc. uważa, że palenie jest tak samo uzależniające jak kokaina lub heroina.
Jednak, jeśli chodzi o ogólne zdrowie i samopoczucie dzisiejsza młodzież jest również bardziej bierna niż poprzednie pokolenia:
  • Ponad jedna piąta nie uprawia w ogóle żadnego sportu, nie wykonuje ćwiczeń.
  • Więcej mężczyzn (28 proc.), niż kobiet (23 proc.) chodzi na siłownię,
  • Sporty uliczne, wodne stanowią wciąż dużą niszę – ponad 90 proc. respondentów nigdy nie jeździło na rolkach, na rowerach BMX, nie uprawiało surfingu lub windsurfingu.
Mitem jest również to, że młodzi ludzie mają obsesję na punkcie swojego wyglądu i wydają na to dużo pieniędzy:
  • Ponad jedna czwarta respondentów wydaje mniej niż 10 funtów (14 euro) miesięcznie na przybory toaletowe
  • Dwie trzecie wydaje mniej niż 24 funty (36 euro)
Zagorzali zwolennicy technologii?

Mitem jest również, jak się okazuje, stwierdzenie, że młodzi ludzie kochają nowe technologie. Z badania Synovate wynika, że tylko 11 proc. ankietowanych kupuje najnowsze technologiczne gadżety od razu jak się pojawią na rynku, a prawie połowa respondentów czeka i obserwuje, co inni powiedzą o danym gadżecie zanim sami zdecydują się na jego zakup.

Surfowanie po sieci jest popularniejszym sposobem spędzania wolnego czasu niż oglądanie TV (74 proc. ankietowanych regularnie przegląda strony internetowe w porównaniu do 72 proc. ankietowanych, którzy regularnie oglądają telewizję). Z drugiej strony tylko jedna czwarta respondentów przyznaje, że korzystała z serwisów społecznościowych, takich jak MySpace. Blogowanie również nie jest zbyt popularne (tylko 15 proc. ankietowanych to kiedykolwiek robiło), natomiast aż 61 proc. respondentów przyznało, że ściąga muzykę z Internetu.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: