eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marketerzy nie doceniają pokolenia baby-boomers

Marketerzy nie doceniają pokolenia baby-boomers

2007-03-21 00:43

Weber Shandwick, międzynarodowa firma PR, opublikowała wyniki najnowszych badań, z których wynika, że firmy mogą zyskać istotną przewagę nad konkurencją poprzez tworzenie programów marketingowych skierowanych do pokolenia baby-boomers i wykorzystujących ich sieć kontaktów.

Przeczytaj także: Jakie kampanie reklamowe dla seniorów?

Relacja Boomer-to-Friend (B2F) ma bardzo duży potencjalny wpływ na decyzje dotyczące nabywania dóbr i usług. Badanie przeprowadzone we współpracy z KRC Research pokazuje, że ten potencjał pozostaje niewykorzystany.

Badanie „B2F” przeprowadzone na 502 Amerykanach z pokolenia baby-boomers pokazało, że są oni dla siebie cennym źródłem informacji, opinii i wskazówek dotyczących konsumpcji dóbr. 6 na 10 osób (57 proc.) przyznało, że jest często proszonych o opinię na temat różnych produktów i usług - przynajmniej dwa razy w tygodniu (co daje 90 razy w roku). Większość respondentów (89 proc.) chętnie wyraża swoje opinie na temat produktów i udziela wskazówek dotyczących zakupu przyjaciołom i znajomym z kręgu baby-boomers.

Badanie udowodniło, że komunikacja oparta na relacji B2F ma charakter wielokierunkowy, przy czym prawie wszyscy badani (93 proc.) uważają swoich przyjaciół z pokolenia baby-boomers za wiarygodne źródło informacji.

„W przypadku komunikacji „word-of-mouth” osoby z pokolenia baby-boomers mają zarówno duży wpływ na rówieśników, jak i ogromne grono potencjalnych doradców wśród osób z tej samej grupy wiekowej. Wyniki naszych badań pokazują, że firmy mogą tworzyć podobne relacje z potencjalnymi klientami, opierające się właśnie na zasadzie komunikacji B2F”,mówi dr Leslie Gaines-Ross, Chief Reputation Strategist Weber Shandwick. „Firmy mogą odkryć nowe sposoby dotarcia do osób z pokolenia baby-boomers poprzez tworzone przez nich sieci, w których konsumenci wzajemnie sobie doradzają, oraz stworzenie kampanii marketingowych, reklamowych i komunikacyjnych skierowanych specjalnie do osób z tego pokolenia, tak aby przedstawiać ich w realnych, społecznych sytuacjach do których mogą się odnieść.”

Oto niektóre wnioski płynące z badania B2F mogące pomóc firmom lepiej ukierunkować działania marketingowe w stosunku do osób z pokolenia wyżu demograficznego:

Komunikacja baby-boomers ma charakter osobisty. 84 proc. rad i rekomendacji udzielanych jest w sytuacjach typu „twarzą w twarz”, a 82 proc. przez telefon. Wskazówki udzielane on-line to tylko 45 proc. Ponieważ komunikacja typu B2F jest przesycona osobistymi opiniami konsumentów, firmy mogą z powodzeniem wywołać pozytywny szum wokół swoich produktów poprzez zapewnienie klientom jak najbardziej pełnych informacji o produkcie, możliwościach i korzyściach płynących z jego wykorzystania.

Baby-boomers są nastawieni pro-ekologicznie. Na 42 proc. decyzji dotyczących zakupu ma wpływ polityka firmy w zakresie społecznym i środowiskowym. Co ciekawe, waga jaką babyboomers przywiązują do kwestii społecznej odpowiedzialności jako kluczowego czynnika decyzyjnego przy zakupie dóbr jest procentowo zbliżona do wagi jaką przywiązują do tej kwestii osoby z pokolenia X (46 proc). Firmy zaangażowane w działalność pro-społeczną powinny uwzględnić tą kwestię w komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami, aby mieć pewność, że strategie i działania są przez nich zauważane.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: