eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Kto kupuje single w sieci?

Kto kupuje single w sieci?

2007-01-27 00:04

Rynek sprzedaży muzyki w sieci gwałtownie rośnie. Według danych Nielsen SoundScan w 2006 r. pobrano z sieci ponad 675 mln plików muzycznych w cyfrowym formacie, rok wcześniej było ich 359 mln.

Przeczytaj także: MySpace będzie sprzedawać muzykę

Równie optymistyczny jest raport "Digital Music Raport 2007" opublikowany przez Międzynarodową Federację Przemysłu Muzycznego (IFPI), z którego wynika, że w ubiegłym roku na zakup utworów w sieci internauci wydali około 2 mld dolarów.

- Szacujemy, że już wkrótce co najmniej 1/4 światowej sprzedaży muzyki odbywać się będzie online - komentuje John Kennedy, CEO IFPI.

eMarketer podaje szczegółowe dane dotyczące sprzedaży muzyki w sieci w największych krajach Europy Zachodniej. Single cieszą się największą popularnością w Niemczech (39 proc. udziały w rynku) i Wlk. Brytanii (38 proc.). Mieszkańcy tych krajów chętnie kupują również pełne albumy (odpowiednio 25 i 20 proc.), trzecia pozycja należy do Francuzów (15 proc.).

oprac. : Mediarun.pl Mediarun.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: