eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Porównywarki cen - łowcy okazji

Porównywarki cen - łowcy okazji

2006-12-27 00:02

Coraz więcej Polaków docenia wygodę wirtualnych zakupów. W internetowym handlu powoli zaczyna być tłoczno - swoimi ofertami kusi nas już kilka tysięcy rodzimych sklepów tego typu. W wybieraniu najlepszej oferty niezwykle pomocne mogą się więc okazać serwisy oferujące błyskawiczne porównywanie cen danego produktu w setkach sieciowych marketów. Dzięki nim podczas internetowych zakupów możemy zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze.

Przeczytaj także: Porównywarki cen on-line rosną w siłę

Od kilku lat wirtualne zakupy zdobywają w naszym kraju rosnącą popularność - w tym roku wydamy w ten sposób 4 miliardy złotych, o jedną trzecią więcej niż w ubiegłym. Coraz liczniejsze grono klientów internetowych sklepów przyciąga przede wszystkim wygoda sieciowego kupowania - nie ruszając się z domowych pieleszy, można o dowolnej porze dnia i nocy nabyć płytę z muzyką, perfumy, książkę czy telewizor. Zamówiony towar kurier dostarczy bezpośrednio pod wskazany adres, zwykle wniesie go nawet do mieszkania.

Zaletą sieciowego kupowania jest jednak nie tylko coraz szerszy asortyment oferowanych produktów i zadowalający już poziom bezpieczeństwa transakcji. Nie bez znaczenia jest fakt, że ceny w wirtualnych sklepach potrafią być niższe o kilkanaście procent w porównaniu z tradycyjnymi placówkami. Jak to możliwe? Internetowe markety nie są obciążone idącymi często w tysiące złotych kosztami wynajęcia powierzchni handlowych. Nie muszą też wypłacać pensji dużej liczbie pracowników, ani pokrywać strat spowodowanych sklepowymi kradzieżami.

Spece od "czarnej roboty"

W samym tylko polskim internecie funkcjonuje obecnie ponad 2000 sklepów, z czego większość z nas potrafi wymienić zaledwie kilka. Tymczasem ceny w internetowych marketach, podobnie jak w ich tradycyjnych odpowiednikach, potrafią się dosyć znacząco różnić - niekiedy nawet o kilkaset złotych. W poszukiwaniu najniższych cen nie jesteśmy jednak skazani na mozolne wertowanie tysięcy stron. "Czarną robotę" mogą szybko i skutecznie wykonać za nas specjalne serwisy sieciowe - tzw. porównywarki cenowe. W ciągu zaledwie kilku sekund wyszukają one potrzebny nam produkt w ofertach setek internetowych sklepów i przedstawią tylko te najbardziej atrakcyjne propozycje. Dodatkową zaletą jest fakt, że pod uwagę brane są tylko sklepy, z którymi serwisy porównujące ceny mają podpisane stosowne umowy. W tej sytuacji ryzyko natrafienia na nieuczciwą firmę - "krzak" jest znacznie mniejsze. Najlepszą gwarancję udanych zakupów zapewnia jednak - oferowana przez większość tego typu portali - możliwość zapoznania się z opiniami internatów, którzy już wcześniej korzystali z danego internetowego marketu.

Jak to robią inni?

Na świecie serwisy porównujące ceny już od kilku lat stanowią jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów e-biznesu. Według brytyjskich analityków sieciowego handlu, w samej tylko Wielkiej Brytanii w 2005 roku tego typu witryny miały ponad 120 mln funtów przychodu, zaś w roku 2006 kwota ta wzrosła jeszcze o około 30 proc.

Porównywarki cenowe zyskały popularność wraz z boomem na sieciowy handel. Pierwsza z nich, amerykańska , pojawiła się w 1996 roku, zaledwie kilka miesięcy po starcie Amazon - jednego z najpopularniejszych na świecie sklepów internetowych. Dzisiaj serwis ma w swojej bazie danych ponad 35,5 miliona produktów z blisko 87 tysięcy sklepów.

 

1 2 ... 4

następna

oprac. : Jakub Parnes / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: