eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Społeczności internetowe przyszłością sieci

Społeczności internetowe przyszłością sieci

2006-12-18 00:25

Przeczytaj także: Portale społecznościowe źródłem informacji?



Znaczenie szerokopasmowego dostępu do Internetu

Przeprowadzone badanie podkreśla wpływ szerokopasmowego dostępu do sieci na korzystanie z Internetu i interakcje konsumentów w sieci. Częściowo dzięki lepszej interakcji z Internetem, możliwej w wyniku wprowadzenia większych prędkości szerokopasmowych, Europejczycy 72 proc. czasu spędzonego online wykorzystują do celów osobistych, a pozostałe 28 proc. do pracy. Trzy czwarte europejskich użytkowników Internetu używa szerokopasmowego dostępu do sieci jako swojego podstawowego łącza z Internetem, liderami w penetracji szerokopasmowego dostępu są Francja, Wielka Brytania i Skandynawia. 29 proc. Europejczyków nadal korzystających z dostępu dial-up zapowiada, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy zmieni metodę dostępu do sieci na łącze szerokopasmowe.

Średnio 85 proc. internautów w Wielkiej Brytanii, Francji, Norwegii, Szwecji i Danii korzysta z szerokopasmowego dostępu do Internetu jako podstawowego łącza z siecią, co sprawia, że kraje te są liderami jeśli chodzi o penetrację łączy szerokopasmowych. Z badań EIAA wynika również, że konsumenci w krajach z lepszą penetracją szerokopasmowego dostępu do sieci chętniej korzystają z Internetu w celach rozrywkowych.

fot. mat. prasowe

Tabela 1: Wykorzystanie szerokopasmowego łącza z Internetem w wybranych krajach Europy w procentach.

Tabela 1: Wykorzystanie szerokopasmowego łącza z Internetem w wybranych krajach Europy w procentach.

W ankiecie Mediascope poproszono Europejczyków o wybranie jednego medium, które najlepiej odpowiada ich potrzebom. Okazało się, że najwyższym zaufaniem internauci darzą Internet, który został wskazany przez 47 proc. ankietowanych jako medium umożliwiające najszybsze wyszukiwanie informacji. 44 proc. Europejczyków wskazało Internet, jako medium pozwalające na znalezienie wszystkiego czego się chce, zaś 36 proc. ankietowanych stwierdziło, że Internet pozwala być na bieżąco.

Tegoroczne badanie ukazuje również boom na rynku internetowym we Włoszech, ze wzrostem średniej ilości dni korzystania z Internetu z 4,5 dnia tygodniowo w 2005 roku do 4,8 dnia w 2006 roku, oraz liczby godzin spędzonych online z 8,4 godzin tygodniowo w 2005 roku do 12,1 godzin tygodniowo w 2006 roku. Jednocześnie w tym roku Włochy doświadczyły znaczącego, 8-procentowego wzrostu w penetracji szerokopasmowego dostępu co może wyjaśniać wzrost ilości czas spędzanego przez Włochów w sieci.

Informacje o badaniu
Badanie zlecone przez SPA zostało przeprowadzone w formie wywiadów telefonicznych. Objęło ponad 1000 respondentów z poszczególnych krajów europejskich (Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy) i krajów nordyckich oraz 500 respondentów w Belgii i Holandii. Ankieta została przeprowadzona we wrześniu 2006 roku.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: