eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jaki jest menedżer idealny?

Jaki jest menedżer idealny?

2006-11-08 00:49

Jaki jest menedżer idealny?

© fot. mat. prasowe

Według raportu TNS OBOP dotyczącego profilu managera, idealnego kandydata na wysokie stanowisko managerskie powinny cechować nie tylko wiedza merytoryczna, lecz także zdolności interpersonalne.

Przeczytaj także: Urlop a wydajność pracy menedżera

Jak wynika z raportu, prezes powinien posiadać wyższe wykształcenie i dobrą znajomość przynajmniej jednego języka obcego. Kierunek ukończonych studiów nie jest decydujący w procesie rekrutacji na to stanowisko. Jak podaje TNS OBOP, idealny manager uzupełnia bowiem swoją wiedzę na studiach podyplomowych MBA, kursach i szkoleniach. Specjaliści HR zapytani jednak o studia kształcące przyszłych prezesów, wymieniają kierunki ekonomiczne, handlowe oraz prawno. Na stanowisku wiceprezesa chętnie widzieliby natomiast także absolwenta kierunku marketing i zarządzanie.

„Dobry manager powinien znać profil działalności firmy, którą zarządza. Ważniejsza jest jednak chęć stałego doskonalenia. Powinna to być osoba głodna wiedzy, nieprzestająca się uczyć” – mówi Ewa Adamczyk, Dyrektor Generalny NAJ International. „Nic jednak nie zastąpi umiejętności komunikowania się z ludźmi „-dodaje. Rola umiejętności miękkich rośnie i, jak przewidują HR-owcy, trend ten się nie zmieni.

Wśród cech idealnego top managementu wymieniane są charyzma, umiejętności negocjacyjne, przywódcze, zarządzanie czasem i kultura osobista. Kierownicy HR zgodnie twierdzą, że młody wiek nie zawsze jest atutem. Osoby starsze postrzegane są bowiem jako osoby z doświadczeniem, dojrzałe emocjonalnie i zrównoważone.

„Zarządzanie firmą wiąże się z dużym stresem i wiecznie napiętym grafikiem. Nie mniej istotne są więc asertywność, umiejętność pracy pod presją czasu i delegowania uprawnień „– twierdzi Ewa Adamczyk.

Raport prezentuje także rozbieżności między modelowym top managementem a rzeczywistością. Różnice występują głównie w obszarach umiejętności językowych i kontaktu z pracownikami. Według niektórych specjalistów od HR zastrzeżenia budzą zdolności interpersonalne zarządzających. Dotyczy to głównie sposobu komunikacji i braku opanowania w sytuacjach stresowych. Nie każdy potrafi współpracować z personelem, słuchać go i świadomie nim zarządzać. Relacje międzyludzkie są, zdaniem specjalistów, równie ważne w firmie, jak poza nią, w świecie biznesu.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: