eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Popyt na usługi szerokopasmowe rośnie

Popyt na usługi szerokopasmowe rośnie

2006-10-29 00:21

Firma Alcatel poinformowała, że według zleconych przez nią niedawno badań rynkowych operatorzy w szybko rozwijających się gospodarkach mają szansę zdobyć znaczną liczbę nowych abonentów usług szerokopasmowych. Ponad 70 procent ankietowanych klientów kawiarenek internetowych stwierdziło, że zamierza stać się abonentami usług szerokopasmowych w swoich domach.

Przeczytaj także: Internet szerokopasmowy: lepszy dostęp

Badanie dostarcza informacje dotyczące kształtowania podstawowych pakietów dostępu szerokopasmowego oraz przyszłych usług skierowanych do dotychczasowych użytkowników takiego dostępu.

Badanie wykazało na przykład, że ważnym obszarem innowacji są opcje płatności. Mimo że większość respondentów stwierdziła, iż wydaje znaczny odsetek swoich dochodów na usługi komunikacyjne, połowa respondentów korzystających z kawiarni internetowych nie posiada rachunku bankowego. Większość tych użytkowników była zaznajomiona z telefonami komórkowymi typu pre-paid i oczekiwała podobnych możliwości opłacania domowego dostępu szerokopasmowego.

Badanie dostarczyło również pomysły na przyszłe usługi zwiększające lojalność i wskaźnik ARPU (średnie przychody z jednego abonenta) obecnych użytkowników. Pięćdziesiąt procent ankietowanych osób wykorzystuje swoje łącza szerokopasmowe do celów zawodowych, co wskazuje na możliwość wprowadzenia specjalnych „ofert dla profesjonalistów”. Obecni użytkownicy dostępu szerokopasmowego wykazują zainteresowanie odbiorem większej ilości filmów wideo i obrazów, co sygnalizuje możliwość przechodzenia na pakiety o wyższej przepustowości.

„Jest to rynek o ogromnych możliwościach rozwoju, będący w wielu krajach na etapie pionierskim. Zrozumienie potrzeb i oczekiwań użytkowników w zakresie dostępu szerokopasmowego jest kluczowym czynnikiem sukcesu dla operatorów przygotowujących się do masowego udostępnienia usług szerokopasmowych” — powiedziała Valérie Faudon, wiceprezes ds. programów marketingowych i szef programu „Broadband for All” firmy Alcatel.

Informacje o badaniu
Badanie, przeprowadzone w sierpniu 2006 r. przez międzynarodową firmę badawczą LH2 na zlecenie firmy Alcatel, objęło około 3.000 użytkowników kawiarenek internetowych i nowych użytkowników usług szerokopasmowych w ważniejszych miastach siedmiu szybko rozwijających się gospodarek Brazylii, Rosji, Egiptu, Kenii, Indii, Chin i Malezji.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: