eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Popularność mediów w USA

Popularność mediów w USA

2006-10-23 11:42

Popularność mediów w USA

Popularność poszczególnych mediów wśród dorosłych Amerykanów poszukujących informacji na temat najwa © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Ostatnie badania opublikowane przez Lexis-Nexis - providera baz danych informacji i aktualności - ukazują, iż podczas głównych wydarzeń w kraju, konsumenci w USA najpierw włączają telewizję, później dopiero korzystają z radia i gazet.

Przeczytaj także: Ulubione media internautów

Jak wynika z badań, połowa respondentów korzysta z telewizji, zaś 42 proc. z radia. Jedna czwarta ankietowanych aby przejrzeć wiadomości odwiedziłaby strony internetowe, a 6 proc. treści generowane przez samych użytkowników Internetu takie jak blogi i chaty.

Wyniki badań mogą się okazać dobrą wiadomością dla firm i tradycyjnych medialnych przedsiębiorstw, których treści pojawiają się w różnych bazach Lexis-Nexis. Jednak pytanie brzmi, czy ludzie będą nadal ufać i używać tradycyjnych mediów do sprawdzania codziennych wiadomości lub do plotkowania.

fot. mat. prasowe

Popularność poszczególnych mediów wśród dorosłych Amerykanów poszukujących informacji na temat najwa

Popularność poszczególnych mediów wśród dorosłych Amerykanów poszukujących informacji na temat najważnieszych wydarzeń (w %).

W tym wypadku wyniki badań okazały się być mniej pozytywne. Pojawiające się źródła informacji nowego typu (zdefiniowane w ankiecie jako „obywatele dziennikarze, naukowcy lub organizacje, które tworzą publikacje alternatywne lub tylko na potrzeby Internetu, blogi i podcasty, które ukazują zazwyczaj indywidualny punkt widzenia”) mają według badań zyskać na znaczeniu. “Ponad połowa (52 proc.) ankietowanych konsumentów potwierdza, że w przyszłości będzie nadal najbardziej ufać i polegać na tradycyjnych źródłach informacji.” – podaje Lexis-Nexis. „Jednak, ponad jedna trzecia ankietowanych (35 proc.) przyznaje także, iż będzie w przyszłości korzystać zarówno z nowych jak i tradycyjnych źródeł, a 13 proc. respondentów stwierdza, iż będzie ufać i polegać przede wszystkim na źródłach informacji nowego typu.

Ponadto, firma Lexis-Nexis odkryła, że blogi internetowe, fora i chaty będą drugim obdarzonym największym zaufaniem źródłem informacji jeśli chodzi o rozrywkę. Na pierwszym miejscu znajdą się tradycyjne media.

fot. mat. prasowe

Dorośli Amerykanie czytający gazety i ich wersje online (w % według wieku).

Dorośli Amerykanie czytający gazety i ich wersje online (w % według wieku).

 

1 2

następna

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: