Sprzedaż telefonów komórkowych na świecie
2006-10-19 00:09
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Rośnie sprzedaż telefonów komórkowych
Nowe usługi, takie jak mobilna telewizja, będą konkurowały z ulepszonymi aparatami fotograficznymi, większą ilością pamięci i nowocześniejszym designem. Niestety długo oczekiwane przejście do technologii 3G może chwilowo zejść na plan dalszy – podaje raport.Raport przewiduje, że tylko jedna czwarta wszystkich telefonów komórkowych sprzedanych do 2008 roku będzie w technologii 3G – co nie jest dobrą nowiną dla operatorów telefonii mobilnej, którzy chcieliby odzyskać pieniądze, jakie wydali na sieci trzeciej generacji.
Poziom całkowitej sprzedaży telefonów komórkowych na świecie zacznie się znacząco obniżać od 2007 roku – podaje Informa Telecoms & Media. Według raportu "Future Mobile Handsets" nasycenie rynków dobrze rozwiniętych zacznie być równoważone przez wzrost sprzedaży telefonów na rynkach rozwijających się. Informa przewiduje, że liczba sprzedanych telefonów mobilnych będzie ciągle rosła z 814,4 milionów w 2005 roku do 1,255 miliardów w 2011 roku.
Producenci komórek cieszyli się solidnym wzrostem sprzedaży telefonów od 2002 roku, w nadchodzących latach będą musieli naprawdę walczyć by sprzedać na tyle dużo aparatów aby utrzymać zyski na podobnym poziomie. Wzrost sprzedaży zauważalny na rynkach rozwijających się takich jak Indie, Chiny czy Ameryka Łacińska jest jak na razie imponujący, ale zmierza to również w kierunku pełnego nasycenia. Przy zdecydowanie wolniejszej sprzedaży telefonów komórkowych na przesyconych rynkach krajów rozwiniętych, opierającej się na zastępowaniu starych modeli, wynik końcowy to poważne spowolnienie całkowitego wskaźnika wzrostu w 2007 r.
fot. mat. prasowe
Zauważalny będzie również wzrost konsolidacji wśród producentów telefonów i jak szacuje Informa nastąpi okres przejęć i fuzji. Zacięta konkurencja i krótka żywotność telefonów zmuszą wielu sprzedawców i operatorów do zmiany swojej strategii. Wiele rynków, a szczególnie chiński, zostanie połkniętych przez wiodące marki takie jak Nokia czy Motorola, które tym samym oddalą się od reszty. Dodatkowa presja będzie powodowana przez niskie marże ze sprzedaży tanich telefonów w krajach rozwijających się.
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Smartphony coraz popularniejsze
-
Telefony Mitsubishi znikną z rynku?
-
Telefony komórkowe Motoroli znikną z rynku?
-
Apple iPhone popularny również w Polsce
-
Nokia liderem rynku komórek
-
Samsung: sprzedamy 1,2 mln komórek w Polsce
-
Sprzedaż telefonów komórkowych 2005
-
Sprzedaż telefonów komórkowych 2005
-
Sprzedaż telefonów komórkowych VII-IX 2005