eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Popyt na Wi-Fi rośnie

Popyt na Wi-Fi rośnie

2006-10-13 00:14

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez T-Mobile i YouGov, użytkownicy Wi-Fi chcą mieć dostęp do informacji niezależnie od miejsca w jakim się znajdują. Gdy zapytano ich, w jakich miejscach publicznych chcieliby mieć rozmieszczone punkty dostępowe do sieci bezprzewodowej Wi-Fi, ponad połowa respondentów stwierdziła, że chciałaby mieć dostęp do sieci Wi-Fi w pociągach, zaś 37 proc. ankietowanych chciałoby mieć dostęp do sieci bezprzewodowej w centrach handlowych.

Przeczytaj także: Jak korzystać z sieci Wi-Fi?

Blisko jedna trzecia respondentów zgłosiła popyt na dostęp do sieci w parkach, a jedna czwarta chciałaby korzystać z Wi-Fi w metrze. 13 proc. ankietowanych chciałaby surfować po sieci będąc na plaży.

Wśród najbardziej pożądanych miejsc z dostępem do sieci Wi-Fi znajdują się hotele (42 proc. respondentów). Drugim najbardziej popularnym miejscem z dostępem do sieci bezprzewodowej są kawiarnie takie jak Starbucks, za którymi opowiedziało się 32 proc. ankietowanych, zaś na trzecim miejscu znalazły się lotniska (29 proc. badanych).

Badanie pokazało także, iż wiedza na temat usług Wi-Fi znacząco wzrosła w ciągu ostatniego roku, a ludzie wykorzystują sieć bezprzewodową w swoim życiu osobistym, nie tylko w pracy. 45 proc. użytkowników przyznało, że zaczęło korzystać z Wi-Fi w ciągu ostatnich 12 miesięcy, natomiast 45 proc. ankietowanych stwierdziło, iż sieć pomaga im w utrzymaniu kontaktu z rodziną i przyjaciółmi podczas podróży. U 30 proc. badanych Wi-Fi wpłynęło pozytywnie na poprawienie równowagi między pracą i życiem prywatnym.

Respondenci wymienili również szereg sytuacji biznesowych, w których pilnie potrzebowali bezprzewodowego dostępu do sieci. Wśród 10 głównych sytuacji znalazły się:
  1. Podczas zeszłorocznej kampanii wyborczej potrzebowaliśmy szybkiego dostępu do informacji odnośnie wyników.
  2. Podczas finalizowania przetargu, na chwilę przed wejściem do samolotu. Przetarg był wart kilka milionów funtów.
  3. Bazując na szczegółach zawartych w mailu mogliśmy rozwiązać problem z klientem i zatrzymać duży kontrakt.
  4. Aby nie stracić potencjalnego klienta musiałem pilnie wysłać dokumenty do biura.
  5. Musiałem się dowiedzieć czy moja książka została opublikowana.
  6. Będąc w drodze chciałem przetestować produkty.
  7. Musiałem skontaktować się z producentem nagłośnienia, kiedy jeden z jego elementów zepsuł się podczas festiwalu.
  8. Po zapoznaniu się z propozycją musiałem niezwłocznie na nią odpowiedzieć.
  9. Podczas pobytu w hotelu za granicą, gdzie byłem w interesach, mogłem za pomocą Wi-Fi i VPN połączyć się z naszym systemem w biurze, również tym telefonicznym. Telefon zadzwonił, a ja byłem w stanie rozwiązać problem klienta wykorzystując zdalny dostęp. Wszystko to miało miejsce o 4 nad ranem czasu lokalnego.
  10. Mogłem sprawdzić z którego lotniska odlatuje mój samolot, kiedy zmierzałem w kierunku Gatwick, a powinienem do Heathrow. Na szczęście w porę znalazłem odpowiednią informację i poleciałem właściwym lotem.

 

1 2

następna

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: