eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jak zrobić skuteczny sklep internetowy

Jak zrobić skuteczny sklep internetowy

2006-10-09 00:15

Dwie trzecie użytkowników, którzy odwiedzają sklepy internetowe, opuszcza je bez jakiegokolwiek zakupu. Jest to spowodowane niepełną informacją na temat oferowanych tam produktów - wynika z najnowszego raportu firmy Allurent.

Przeczytaj także: E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane

Tylko 36 proc. internautów woli ten sposób dokonywania zakupów niż wizytę w tradycyjnych sklepach. Natomiast 83 proc. badanych przyznało, iż częściej korzystałoby z możliwości oferowanych w sieci, gdyby detaliści zaproponowali ciekawszy i bardziej interaktywny sposób oglądania i zakupu swoich produktów.

Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne. 68 proc. konsumentów przyznało, iż coraz częściej odwiedza tego typu sklepy, nawet jeśli nic w nich nie zamawia. Stwarza to pole do popisu dla internetowych sprzedawców, którzy odpowiednimi działaniami mają szansę przekształcić potencjalnych klientów w realnych.

Do najważniejszych elementów, które miałyby szansę zwiększyć sprzedaż w internecie, badani zaliczyli:
  • różnego rodzaju skróty, ułatwiające otrzymanie danych o produkcie i dokonanie zakupu (na tę potrzebę wskazało 86 proc. ankietowanych),
  • możliwość obejrzenia z produktu z każdej strony (78 proc.),
  • stworzenie katalogu z różnymi opcjami produktu, pozwalającego na dostosowanie go do indywidualnych wymagań (74 proc.),
  • komentarze i opinie na temat produktów zamieszczane przez innych konsumentów (73 proc.),
  • dokładne zbliżenia produktu (71 proc.)
  • wybór kolorów (65 proc.).
Przeczytaj także: E-commerce powoli hamuje E-commerce powoli hamuje

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: