Jak zrobić skuteczny sklep internetowy
2006-10-09 00:15
Przeczytaj także: E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
Tylko 36 proc. internautów woli ten sposób dokonywania zakupów niż wizytę w tradycyjnych sklepach. Natomiast 83 proc. badanych przyznało, iż częściej korzystałoby z możliwości oferowanych w sieci, gdyby detaliści zaproponowali ciekawszy i bardziej interaktywny sposób oglądania i zakupu swoich produktów.Zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne. 68 proc. konsumentów przyznało, iż coraz częściej odwiedza tego typu sklepy, nawet jeśli nic w nich nie zamawia. Stwarza to pole do popisu dla internetowych sprzedawców, którzy odpowiednimi działaniami mają szansę przekształcić potencjalnych klientów w realnych.
Do najważniejszych elementów, które miałyby szansę zwiększyć sprzedaż w internecie, badani zaliczyli:
- różnego rodzaju skróty, ułatwiające otrzymanie danych o produkcie i dokonanie zakupu (na tę potrzebę wskazało 86 proc. ankietowanych),
- możliwość obejrzenia z produktu z każdej strony (78 proc.),
- stworzenie katalogu z różnymi opcjami produktu, pozwalającego na dostosowanie go do indywidualnych wymagań (74 proc.),
- komentarze i opinie na temat produktów zamieszczane przez innych konsumentów (73 proc.),
- dokładne zbliżenia produktu (71 proc.)
- wybór kolorów (65 proc.).
oprac. : A. Budkowska / Mediarun.pl
Przeczytaj także
-
Prawo a cross-border w e-commerce. Czy stosowanie przepisów z kraju pochodzenia wystarczy?
-
Ranking najlepszych e-sklepów 2022 wg Ceneo
-
Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy
-
Zakupy online coraz bardziej mobilne. Szczególnie odzieżowe
-
Mobile coraz silniejszym trendem w zakupach online
-
E-commerce rośnie w siłę
-
E-commerce: na co narzekają klienci sklepów internetowych?
-
Sklepy internetowe w Polsce 2007
-
Idealny sklep online wg internautów