eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Reklama internetowa skierowana do dzieci

Reklama internetowa skierowana do dzieci

2006-07-21 13:27

Koncerny spożywcze coraz częściej wykorzystują Internet, aby poprzez gry online i reklamy dotrzeć do dzieci. Tym samym zaciera się różnica pomiędzy rozrywką a reklamą - wynika z najnowszych badań.

Przeczytaj także: Reklama kontekstowa lepsza niż bannerowa?

Badania przeprowadzone na 77 stronach internetowych firm spożywczych w USA przez Kaiser Family Foundation, były częścią rządowej strategii sprzeciwiającej się sprzedaży słodkich i słonych przekąsek dla dzieci, co miało na celu ograniczenie nadwagi wśród młodszej części społeczeństwa. Jednak regulacje prawne uniemożliwiają nakłonienie firm do dokonania zmian na ich stronach internetowych, ponieważ znajdujące się tam informacje są uważane za treści "redakcyjne", a nie "reklamowe".

Kaiser Family Foundation, która domagała się prawa do przeprowadzenia zakrojonych na szeroką skalę badań dotyczących reklamy skierowanej do dzieci, odkryła, iż 85 proc. głównych amerykańskich marek żywności, które docierają do dzieci za pomocą telewizji, wykorzystuje do tego celu również strony internetowe.

Fundacja podkreśla, że informacje zgromadzone na stronach internetowych są bardziej szczegółowe, niż te przekazywane w 30 sekundowych telewizyjnych spotach reklamowych i pozwalają dzieciom na spędzanie nielimitowanej ilości czasu na interakcji z tego typu przekazem. Ponadto, niektóre strony rekrutują dzieci w celu reklamowania swoich produktów rówieśnikom.

"Zasięg reklamy internetowej nie jest tak szeroki jak reklamy telewizyjnej, ale jest o wiele bardziej intensywny." - powiedziała Vicky Rideout, która nadzorowała badania.

Według raportu, 73 proc. stron zawierających tzw. "advergames" (gry w których główną rolę odgrywają produkty danej marki), zawiera od jednej do ponad 60 tego typu gier.

Ponadto, 64 proc. stron internetowych wykorzystuje tzw. marketing wirusowy (marketing zachęcający dzieci do rozmowy z rówieśnikami na tematy dotyczące danych produktów), a ponad połowa stron daje dzieciom dostęp do reklam telewizyjnych przez Internet.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: