Małe firmy internetowe kupują w sieci
2006-07-19 00:04
Przeczytaj także: Ranking najlepszych e-sklepów 2022 wg Ceneo
Aż 79 proc. małych firm internetowych korzysta z Internetu żeby robić zakupy, dla porównania tylko 65 proc. konsumentów w 2005 roku. dokonało zakupów przez Internet. - wynika z raportu pt. "Small-Business Online Shopping: Understanding Online Research and Purchase Behavior." Dostawca lub znajomość marki i comparison shopping są dwoma głównymi czynnikami wpływającymi na decyzję o kupowaniu."Tradycyjnie, małe firmy kupowały od dostawców, z którymi łączyły ich długotrwałe relacje, odkryliśmy, że te same zwyczaje przeniesione zostały do Internetu". - mówi Sonal Gandhi, autor raportu. "Na 62 proc. wszystkich zakupów dokonanych przez firmy drogą internetową miały wpływ znajomość marki lub internetowe albo poza internetowe długotrwałe relacje z dostawcą. Jednak comparison shopping wpływa także na prawie połowę dokonywanych przez małe firmy internetowe transakcji".
Klienci korzystający z zestawień porównawczych produktów, wyszukują również w sieci zakupów nie internetowych i faworyzują reklamę online, a nie relacje z dostawcą. Produkty i usługi o konkurencyjnych cenach będą coraz popularniejsze - podaje raport.
Nowe małe firmy internetowe nie tylko zwiększą ilość kupujących, ale oczekuje się, że będą przewodzić tendencji kompleksowych zakupów usług i produktów poprzez Internet.
Takie branże jak usługi reklamowe, marketingowe, finansowe oraz karty kredytowe, pojazdy i meble będą czerpać korzyści dzięki coraz większej liczbie klientów wśród firm internetowych oraz staraniom samych dostawców usług o ułatwienie dokonywania transakcji. Obecnie podróże to najczęstsza kategoria wśród transakcji internetowych dokonywanych przez firmy. Zaraz za nią plasują się sprzęt komputerowy, oprogramowanie i zaopatrzenie biur.
Firmy, aby być bardziej konkurencyjnymi i zdobyć większą liczbę klientów, którzy zwiększą sprzedaż online muszą zadbać o dostarczenie klientom informacji porównawczych - wynika z raportu. Jednocześnie firmy w celu polepszenia relacji z klientem i zapewnienia sobie jego lojalności powinny bardziej uwidocznić proponowane przez siebie udogodnienia w dokonywaniu transakcji drogą internetową.
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Zachowania konsumentów w sieci. Kto, jak i kiedy kupuje?
-
Konsumenci stawiają na zakupy in-line
-
Polacy w sieci: zakupy przez Internet coraz popularniejsze
-
Polskie sklepy internetowe 2007
-
E-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej 2007
-
Gemius: e-commerce w Polsce 2007
-
Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy
-
Jak AI zmieni e-commerce? Trendy 2024
-
Sprzedaż e-commerce ruszyła za granicę. Skąd ten pęd?