eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firm › Zwroty jako jedno z kluczowych wyzwań w świecie handlu e-commerce

Zwroty jako jedno z kluczowych wyzwań w świecie handlu e-commerce

2020-01-09 12:43

Zwroty jako jedno z kluczowych wyzwań w świecie handlu e-commerce

Zwroty jako jedno z kluczowych wyzwań w świecie handlu e-commerce © fot. mat. prasowe

Komunikat PR

Dynamika handlu e-commerce już od kilku lat wykazuje się dużo wyższymi przyrostami niż świat sprzedaży w kanałach tradycyjnych. W dalszym ciągu Internet pozostaje jednak w tyle, za sprzedażą sklepową. Jednym z powodów tego typu sytuacji jest kwestia uciążliwości zwrotów. W badaniu przeprowadzonym przez JDA Software kwestia zwrotów została wykonana jako kluczowa w kontekście bolączek związanych z rozwojem sektora retail w Internecie (badanie zostało wykonane na koniec 2019 roku na grupie 1000 respondentów, reprezentujących świat konsumentów korzystających z kanałów tradycyjnych, jak i internetowych). W dalszej części artykułu przedstawimy jak nowoczesne technologie ułatwiają obsługę towarów powracających do magazynów sprzedawcy.

AI (artificial inteligence- sztuczna inteligencja) jako pomoc dla sieci handlowych, które chcą ograniczyć ilość zwrotów.


Ostatnie miesiące obfitują w coraz więcej informacji na temat zastosowania rozwiązań sztucznej inteligencji w logistyce. Sztuczna inteligencja w kontekście systemów informatycznych to nic innego niż taka budowa systemu, która umożliwia jego dynamiczne „uczenie się” na podstawie danych spływających do systemu w trakcie jego użytkowania. Systemy oparte o inteligentne algorytmy nie pracują na zasadach z góry określonych przez programistów, a dostosowują swoje funkcjonowanie do określonych uwarunkowań, które system analizuje podczas swojej pracy. W kontekście zwrotów, systemy oparte o algorytmy sztucznej inteligencji tak dobierają ceny produktów, aby zminimalizować ryzyko zwrotu towaru przez jego Odbiorcę. Cena może być dynamicznie dostosowana do regionu zamieszkania zamawiającego, czy czasu kiedy następuje zamówienie towaru.

System zarządzania magazynem (WMS) do obsługi zwrotów.


Kluczowym systemem do obsługi zwrotów, w przypadku ich wystąpienie jest systemu zarządzania magazynem (warehouse management system- WMS). Funkcjonowanie tego systemu obejmuje trzy zasadnicze sfery działania magazynu- wejście towaru do magazynu, składowanie towaru w magazynie oraz wyjście towaru poza magazyn, czyli wydanie towaru do Klienta. W ramach funkcjonowania systemu do zarządzania magazynem mogą być również procesowane zwroty. Pierwszym krokiem obsługi zwrotów jest ich anonsowanie poprzez wpisanie chęci zwrotu towaru w specjalnym portalu internetowym, który jest połączony z systemem magazynowym. Po wejściu zwrotu do magazynu system WMS nadaje mu specjalny tymczasowy numer (wydrukowany na etykiecie samoprzylepnej w formie kodu kreskowego). W samym magazynie system nadzoruje proces tak zwanej kwarantanny czyli sprawdzenia towaru przed jego skierowaniem do dalszej sprzedaży. Po przeprowadzeniu tych czynności system pozwala na kolejną sprzedaż towaru do Klienta.

HIT-Kody Kreskowe- Twój ekspert w świecie logistyki zwrotów.


HIT-Kody Kreskowe to poznański integrator systemów automatycznej identyfikacji, który od ponad 25 lat wspiera optymalizację procesów logistyki magazynowej oraz logistyki produkcji.

oprac. : Komunikat PR

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: