eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Pracownicy lubią się angażować w akcje charytatywne

Pracownicy lubią się angażować w akcje charytatywne

2019-05-13 09:40

Pracownicy lubią się angażować w akcje charytatywne

Pracownicy chcą pomagać © kegfire - Fotolia.com

Aby zasłużyć na miano pracodawcy idealnego, należy nie tylko znać potrzeby pracowników, ale również wychodzić im naprzeciw. I nie chodzi tu tylko o stworzenie przyjemnej atmosfery czy zagwarantowanie świadczeń pozapłacowych, ale również o zaangażowanie w aktywność na rzecz środowiska i lokalnej społeczności. Jak pokazuje opracowany przez Antal i Sodexo raport „Cztery osobowości – jeden rynek pracy”, w organizowanych przez firmę akcjach charytatywnych i społecznych chciałoby uczestniczyć prawie 70 proc. pracowników.

Przeczytaj także: Polskie banki i działalność charytatywna

Założenia psychologii ewolucyjnej wskazują, że jedną z nieodłącznych potrzeb każdego człowieka jest pomaganie innym. Taka postawa przyczynia się do zbudowania nowych pokładów życiowej energii i daje poczucie spełnienia. Co więcej, jak wskazują badania naukowców z brytyjskiego Uniwersytetu w Southampton, zaangażowanie się w działalność dobroczynną pozytywnie odbija się na zdrowiu psychicznym człowieka i to niezależnie od jego statusu społecznego, stanu cywilnego, kondycji zdrowotnej czy posiadanego wykształcenia.

Energia z pomagania


Zalety włączania pracowników w organizowane przez firmę akcje charytatywne dostrzegają również pracodawcy, starając się zapewniać swoim podwładnym możliwość realizacji w tym obszarze. Potwierdzeniem tego mogą być chociażby wyniki badania „Wszyscy jesteśmy Mikołajami” zrealizowanego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, które pokazuje, że aż 90 proc. firm zaprasza pracowników do udziału w akcjach charytatywnych, a oni z kolei coraz chętniej angażują się w tego rodzaju przedsięwzięcia.
Zespoły HR, poza polityką wynagrodzeń finansowych, świadczeniami motywacyjnymi i rozwojowymi, stawiają na tworzenie pozytywnych emocji związanych z pracą i daną organizacją. Wszelkiego rodzaju akcje charytatywne i działania wspierające lokalną społeczność doskonale realizują te cele. Zaangażowanie pracowników w akcje charytatywne buduje pozytywne relacje między nimi, a tym samym zwiększa w firmie poziom kapitału społecznego i podnosi jej rynkową wartość. Jest też skutecznym narzędziem employer brandingu: wpływa na przywiązanie zatrudnionych do firmy, a także czyni ją bardziej atrakcyjną w oczach przyszłych pracowników – mówi Monika Sielicka-Hamala, Dyrektor Działu Zarządzania Zasobami Ludzkimi Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: