eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościMedia › Skrajna prawica wspiera Brexit na Twitterze?

Skrajna prawica wspiera Brexit na Twitterze?

2019-03-14 13:17

Skrajna prawica wspiera Brexit na Twitterze?

Liczba użytkowników wchodzących w interakcję z jednym tweetem © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Skrajna prawica spoza Wielkiej Brytanii ingeruje w debatę na temat Brexitu, podsycając antyunijne nastroje Brytyjczyków i wspierając ich decyzję o opuszczeniu szeregów Unii Europejskiej. Wszystko odbywa się na Twitterze.
Przeprowadzona przez badaczy z firmy F-Secure
analiza 24 milionów tweetów na temat Brexitu dowodzi dość nienaturalnych działań po obu stronach dyskusji na temat Brexitu. Aktywność ta bardziej zauważalna jest po stronie zwolenników opuszczenia UE przez Wielką Brytanię. Podobne, poglądy o wyraźnie populistycznym wydźwięku towarzyszyły również protestowi „żółtych kamizelek” we Francji.
– Nienaturalne działania na Twitterze powiązane z wydarzeniami politycznymi mogą wskazywać na prowadzenie kampanii dezinformacyjnej lub występowanie zjawiska astroturfingu. Polega ono na sztucznym generowaniu interakcji w sieciach społecznościowych, aby przekonać obserwatora, że działalność jest częścią obywatelskiej inicjatywy. Nasze badanie wskazuje, że podejmowane mogą być globalne działania wspierające Brexit, które prowadzą do kont o poglądach skrajnie prawicowych – wskazuje Andy Patel, starszy analityk w Artificial Intelligence Center of Excellence firmy F-Secure.

Nietypowe zjawiska


Przeprowadzona analiza dowiodła, że dwóch najpopularniejszych użytkowników społeczności przyklaskującej Brexitowi zdołało wygenerować nieproporcjonalną liczbę retweetów w porównaniu do wzorców obserwowanych w grupie nawołującej do pozostania w Unii. Popierający Brexit powoływali się na źródła rozpowszechniające niepotwierdzone informacje. Ich działalność wspierała znaczna liczba kont spoza Wielkiej Brytanii, na co wskazują m.in. nietypowe okna czasowe publikowanych postów. Uwagę badaczy zwróciła także częstotliwość publikowanych treści – w niektórych przypadkach było to nawet 100 tweetów na godzinę. Część użytkowników opowiadających się za wyjściem z UE brała również udział w działaniach agitacyjnych na temat wydarzeń politycznych we Francji (#franceprotests).

fot. mat. prasowe

Narzedzie wizualizacyjne Gephi

Mapowanie współzależności między użytkownikami za pomocą narzędzia wizualizacyjnego Gephi. Użytkownicy wchodzą w interakcję poprzez wspominanie o sobie, komentowanie lub odpowiadanie na komentarze.


Analiza objęła 24 miliony tweetów zawierających słowo „brexit”, wysłanych z 1,65 miliona kont w okresie od 4 grudnia 2018 do 13 lutego 2019. Zespół badawczy F-Secure przeanalizował 145 tys. hashtagów, 412 tys. adresów URL i 700 tys. unikalnych wpisów pod kątem podejrzanej aktywności – w tym botnetów, kampanii dezinformacyjnych, astroturfingu i innych nienaturalnych działań. Celem było sprawdzenie, jak często użytkownicy tweetowali lub dzielili się tweetami na temat Brexitu, a także ustalenie wpływu poszczególnych postów (mierzonego w retweetach).

Chociaż badanie objęło ogromną ilość danych, badacze z F-Secure mają nadzieję, że w przyszłości uda się pogłębić analizę.
Media społecznościowe to ważne źródła informacji, które generują ogromne ilości danych. Odnajdywanie w nich istotnych trendów to czasochłonny i skomplikowany proces. Przeprowadzone badanie pokazało, jak wiele pozostało jeszcze do odkrycia. Mamy nadzieję, że będzie stanowiło inspirację dla kolejnych analiz, które pozwolą lepiej zrozumieć zjawiska zachodzące w sieci – podkreśla Andy Patel.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: