Seniorzy sięgają po portfel by płacić w e-sklepach
2006-06-13 10:10
Przeczytaj także: Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy
Wielu z surfujących po Sieci seniorów ma już za sobą kilka lat doświadczenia, co daje im wystarczającą pewność siebie, aby nacisnąć przycisk "Kup". Jako że grupa ta w krajach rozwiniętych ma dużo więcej wolnych pieniędzy od pozostałych, spółki internetowe tak modyfikują swoje strategie, aby do nich możliwie szybko dotrzeć."Grupa ta była w pewnym stopniu dotąd pomijana" - twierdzi cytowana przez "The New York Times" Heather Dougherty, analityk firmy Nielsen/NetRatings. "Starsze osoby nie są już w tej chwili żółtodziobami w tej dziedzinie. Nie mówimy o stulatkach, którzy dotąd nie widzieli komputera".
Według najnowszego badania opublikowanego przez Nielsen/NetRatings, w ciągu ostatnich 6 miesięcy w Stanach Zjednoczonych zakupy online zrobiło 27,4 mln osób w wieku 55 i więcej lat. Od czerwca zeszłego roku, starsi Amerykanie szybciej niż ogół populacji zwiększają internetowe zakupy ubrań, butów, kwiatów i prezentów.
Grupa ta jest bardzo ważna również w innych kategoriach. Trudno sobie wyobrazić na przykład prowadzenie internetowego pośrednictwa w sprzedaży wyjazdów turystycznych bez odwołania się do seniorów.
Opracowane na podstawie "The New York Times".
oprac. : Marcin Pijaczyński / Senior.pl
Przeczytaj także
-
Trendy w e-commerce 2024
-
Black Friday i co jeszcze napędzi e-commerce w IV kwartale?
-
Ranking najlepszych e-sklepów 2022 wg Ceneo
-
10 trendów w e-commerce w 2021 roku
-
Akt o usługach cyfrowych. Jak wpłynie na e-commerce?
-
Dyrektywa Omnibus wciąż sporym problemem dla e-commerce
-
E-commerce: Polacy pokochali platformy marketplace
-
E-commerce, płatności, marketing, komunikacja - trendy na 2024 rok
-
Na Black Friday czekają sklepy, klienci i cyberprzestępcy