eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Jak napisać dobrą ofertę reklamową?

Jak napisać dobrą ofertę reklamową?

2003-04-09 00:13

A więc Twoja reklama okazała się skuteczna i Internauta wszedł na Twoją stronę. Wiedz że to dopiero początek sukcesu. Teraz tylko od Ciebie zależy, jak przedstawisz czytelnikowi swoją ofertę i jak on ją odbierze. Pisanie dłuższych ofert reklamowych nie jest najprostszą rzeczą, ale nie jest też takie trudne jak może się wydawać. Zapoznaj się z poniższymi radami, a na pewno będzie Ci łatwiej napisać dobrą ofertę.
Pierwszym z zestawu kluczy do Twojego sukcesu jest nagłówek. Nagłówek to jeden z NAJWAŻNIEJSZYCH elementów KAŻDEJ oferty reklamowej, a żeby wzbudzić nim zainteresowanie czytającego, masz zaledwie kilka sekund. Nagłówek powinien być ciekawy, wzbudzający ciekawość, lub nawet kontrowersyjny. Ważne żeby nie był nudny i standardowy, bo może okazać się pierwszym z gwoździ do trumny Twojego e-biznesu. Unikaj używania szablonowych słów i zwrotów. Odwiedzający Twoją witrynę powinien być zaintrygowany, lub zwyczajnie ciekawy tego co masz mu do przedstawienia. Pamiętaj, aby pod żadnym pozorem w nagłówku nie podawać ceny, jaka by ona nie była, nie powinno się jej podawać.

Bardzo interesującym manewrem jest podanie WYŻSZEJ ceny i poinformowanie, iż teraz produkt można kupić po cenie NIŻSZEJ, czyli Twojej cenie optymalnej, którą na początku wyznaczyłeś. Nie należy podawać daty do której trwa taka "promocja"

Pisząc oferty reklamowe używaj pytań retorycznych, które mogą pobudzić ciekawość klienta i zachęcić do dalszej lektury. Sprawią także że w większym stopniu skupi swą uwagę na tekście.

Nie bój się pisać wyrazów w całości wielkimi literami. Podkreślaj tak NAJWAŻNIEJSZE myśli. Pamiętaj jednak, aby nie pisać tak więcej niż dwóch, trzech słów obok siebie.

Skuteczne metody wyróżniania pewnych fragmentów tekstu to: pogrubienie, lub podkreślenie czcionki, zmiana tła czcionki, lub w szczególnym wypadku zmiana jej koloru.

Jeżeli tylko to możliwe - dołączaj zdjęcie oferowanego towaru. Ludzie lubią wyobrażać sobie każdą rzecz. Myśląc o czymś, mają przed oczami określone obrazy. Pamiętaj, aby w przypadku Twojej oferty widzieli to, co Ty chcesz im pokazać. Nie dodając zdjęcia popełnisz ogromny BŁĄD, a szanse na sprzedaż drastycznie spadną.

Nie wstrzymuj się przed wyrażaniem kontrowersyjnych myśli i stwierdzeń, lecz popieraj je rzeczowymi dowodami. Obalaj standardy, które uważasz za złe, lecz korzystaj z tych sprawdzonych. Jeżeli jakieś dobre rozwiązanie pomogło innym - może też pomóc Tobie.

Dawaj konkretne przykłady tego jak i do czego może się przydać oferowana usługa/produkt. Jeżeli ktoś dzięki podobnemu, lub takiemu samemu produktowi odniósł sukces to mów o tym śmiało i głośno.

Jeśli jest to możliwe, napisz jak tobie przydał się dany produkt. Napisz o swoich doświadczeniach. Niech czytający wie, iż popierasz go w 100%. Niech wie, że masz do niego zaufanie.

Pisz żywo, dynamicznie. Odwiedzający Twoją stronę musi odnieść wrażenie iż oferta jest szybka, konkretna. Ważne żeby tekst budził emocje w czytelniku. Inaczej nie uda Ci się odnieść sukcesu. Twój styl pisania powinien motywować czytającego do tego, aby zapragnął przeczytać wszystko do końca.

Powinieneś pisać stylem mówionym, wywrze to lepsze wrażenie na czytelniku. Nie wahaj się zaczynać zdań od "A", "I", itp. W języku potocznym jest to naturalna kontynuacja jakiejś myśli.

Pisząc dłuższe oferty reklamowe nie ograniczaj się, napisz wszystko co masz do powiedzenia, nawet jeśli miałoby to zająć pięć stron A4. Znam kilka dobrych marketerów, którzy tak robią - to naprawdę skuteczne.

Pamiętaj że masz góra kilkanaście sekund, aby przekonać Internaute, by czytał dalej.

Zwracaj się bezpośrednio do klienta używając zwrotów typu "Ci", "Tobie", " Twojemu", "Twojego". Ułatwia to stworzenie większej więzi z czytającym ofertę. Unikaj natomiast używania ogólnych sformułowań "Państwu", "Państwa".

Mam nadzieję że teraz będzie Ci łatwiej napisać dobrą ofertę reklamową.

oprac. : Bartek Dymecki / e-sukces.net e-sukces.net

Nieodpowiednia technologia

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: