eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › RODO minimalizuje opóźnienia w sprzedaży

RODO minimalizuje opóźnienia w sprzedaży

2019-02-21 12:13

RODO minimalizuje opóźnienia w sprzedaży

RODO © Daniel Krasoń - Fotolia.com

Przed nami rezultaty badania Cisco 2019 Data Privacy Benchmark Study. Do jakich wniosków prowadzi? Okazuje się, że inwestycja w ochronę danych osobowych owocuje realnymi korzyściami biznesowymi. Respondenci przyznają, że dbałość o ten aspekt działalności przyczynia się do mniej znaczących opóźnień w sprzedaży, a przypadki naruszenia danych zdarzają się rzadziej i są mniej kosztowne.
Od maja 2018 roku obowiązuje RODO, czyli stanowiące implementację unijnego prawa Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych. Jego nadrzędnym celem jest zwiększenie bezpieczeństwa danych osobowych oraz ochrona prywatności mieszkańców Unii Europejskiej. Zapewnienie zgodności z RODO kosztowało organizacje niemało wysiłków. Dziś niemal 6 na 10 ankietowanych deklaruje, że spełnia wszystkie lub niemal wszystkie wymogi RODO. 29% prognozuje, że będzie na to gotowa w ciągu roku, a 9% przyznaje, że na wdrożenie potrzebuje nieco więcej czasu.
„W ciągu ostatniego roku znaczenie prywatności i potrzeba ochrony danych wzrosły w znacznym stopniu. Dane stanowią nową walutę, a zmiany rynkowe sprawiają, że organizacje zaczynają dostrzegać prawdziwe korzyści biznesowe wynikające z inwestycji w bezpieczeństwo informacji” – mówi Michelle Dennedy, Chief Privacy Officer w Cisco. „W Cisco wierzymy zarówno w ochronę naszych klientów, jak i wsparcie na drodze do sukcesu biznesowego poprzez maksymalne wykorzystanie potencjału danych oraz minimalizację ryzyka”.

Współcześni konsumenci do bezpieczeństwa swoich danych przestał podchodzić bezrefleksyjnie. Dziś coraz częściej zastanawiają się nad tym, czy firmy, od których kupują produkty i usług, zapewniają ich danym osobowym należytą ochronę. Organizacje, które zadbały o to, aby spełnić wymogi RODO doświadczyły krótszych opóźnień w sprzedaży do obecnych klientów, związanych z obawami dotyczącymi bezpieczeństwa informacji: 3,4 tygodnia, w porównaniu z 5,4 tygodnia w firmach deklarujących najmniejszą gotowość na RODO. Całkowity średni czas opóźnień w sprzedaży do obecnych klientów wyniósł 3,9 tygodnia. Dla porównania, rok temu wyniósł on 7,8 tygodnia. Firmy gotowe na RODO podkreślały, że doświadczały mniej przypadków naruszeń danych, cyberataki dotyczyły mniejszej liczby rekordów, a czas braku dostępu do systemów firmowych był krótszy.

fot. Daniel Krasoń - Fotolia.com

RODO

Firmy działające w zgodzie z RODO odnotowują o 50% mniejsze opóźnienia w sprzedaży.


W przypadku firm gotowych na RODO, ryzyko znacznej straty finansowej spowodowanej cyberatakiem było znacznie mniejsze. Ponadto 75% uczestników badania Cisco przyznało, że dostrzega liczne zalety inwestycji w ochronę danych, w tym większą zwinność operacyjną oraz wyższy poziom innowacji. Respondenci przyznają, że jest to wynik wprowadzenia właściwych procedur kontroli danych, uzyskania przewagi konkurencyjnej oraz poprawy efektywności przedsiębiorstwa dzięki lepszej organizacji oraz katalogizacji danych.

W badaniu Cisco wzięło udział ponad 3,200 specjalistów ds. bezpieczeństwa i prywatności z 18 krajów, reprezentujących główne branże. Kluczowe wnioski z badania obejmują:
87% firm przewiduje opóźnienia w cyklu sprzedażowym związane z obawami obecnych lub przyszłych klientów odnośnie prywatności ich danych. Dla porównania, w zeszłym roku takiej odpowiedzi udzieliło 66% badanych. Jest to najprawdopodobniej wynik wzrostu świadomości klientów spowodowany wejściem w życie RODO oraz ostatnimi doniesieniami medialnymi o przypadkach naruszeń danych.

Opóźnienia w sprzedaży, w poszczególnych krajach wynosiły odpowiedniego pomiędzy 2,2 a 5,5 tygodnia. Najmniejsze opóźnienia miały miejsce we Włoszech, Turcji i Rosji, a największe w Hiszpanii, Brazylii i Kanadzie. Wydłużone opóźnienia mogą występować w obszarach, gdzie wymagania związane z poufnością danych są wyjątkowo restrykcyjne lub są w trakcie zmiany. Opóźnienia w sprzedaży mogą powodować spadek dochodów, co z kolei wiąże się z potrzebą wypłaty odszkodowań, finansowaniem zewnętrznym oraz relacjami inwestorskimi. Opóźniona sprzedaż może również zmienić się w sprzedaż utraconą, gdy klient uda się do konkurencji lub w ogóle zrezygnuje z zakupu.

Jako główne przyczyny opóźnień w sprzedaży, respondenci badania wskazali rozpatrywanie zapytań klientów odnośnie prywatności danych, tłumaczenie informacji dotyczących prywatności danych na język klienta, informowanie o polityce prywatności danych lub wprowadzanie zmian w produktach tak, aby spełniały oczekiwania klientów związane z prywatnością.

Tylko 37% firm deklarujących zgodność z RODO doświadczyło naruszeń danych, których koszt przekroczył 500 000 USD, w porównaniu z 64% najmniej gotowych na RODO przedsiębiorstw.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: