eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Telewizja mobilna wejdzie w nową erę

Telewizja mobilna wejdzie w nową erę

2006-06-09 10:54

Mistrzostwa Świata pozwolą na sprawdzenie telewizji w telefonach komórkowych, mówi raport. Turniej piłkarski da właścicielom telefonów komórkowych przedsmak tego, co obiecuje technologia i pozwoli operatorom sprawdzić jak ich sieci poradzą sobie z popytem.

Przeczytaj także: Orange rozszerza ofertę

Raport przygotowany przez analityków z Informa, przewiduje, że do roku 2011 więcej niż 210 milionów ludzi będzie oglądać telewizję na swoich telefonach komórkowych. Do tego czasu technologia związana z telewizją mobilną będzie już powszechna i aparaty telefoniczne, które poradzą sobie z przekazywaniem obrazu będą szeroko dostępne.

Operatorzy telefonii komórkowej z całego świata planują wykorzystać Mistrzostwa Świata jako sposób na wywołanie u klientów większego zainteresowania oglądaniem telewizji na ich telefonach komórkowych - stwierdza raport Informa Telecoms and Media.

Raport przewiduje że do 300 milionów dolarów dochodów będzie pochodzić od fanów ściągających i oglądających klipy na telefonach komórkowych.

Dave McQueen, główny analityk Informa i jeden z autorów raportu, powiedział, że rok 2006 będzie początkiem sukcesu telewizji mobilnej.

Tak samo jak klipy z meczów, przygotowywane są także tzw. "mobisodes" z programów takich jak "Coronation Street" (serial angielski) do oglądania na telefonach komórkowych. Zespoły muzyczne takie jak Sugababes, również przygotowują materiały tylko dla fanów komórek.

Ale McQueen powiedział, że technologia umieszczająca programy w telefonach potrzebuje być utrwalana tak, żeby ta technologia mogła obsłużyć dużą publiczność.

Jego komentarze zostały powtórzone przez Robina Kelly, rzecznika T-Mobile, który planuje zaoferować subskrybentom pakiet atrakcji po meczach Mistrzostw Świata. "Spodziewamy się, że będzie to całkiem popularne" - powiedział. "Ale nie jest to jeszcze masowy produkt rynkowy. Nie sądzę, żeby ktokolwiek mógł powiedzieć, że był to produkt tego typu."

Powiedział, że to dlatego, że klipy będą przesyłane do ludzi przez sieć i to mogłoby spowodować problemy z przepustowością, gdyby zbyt wiele osób korzystało z tej usługi.

Dane z Korei Południowej, gdzie telewizja mobilna jest w ofercie od maja 2005 roku, pokazały, że jest na nią prawdziwe zapotrzebowanie, powiedział McQueen. Wielu Koreańczyków ogląda teraz każdego dnia do 90 minut programów telewizyjnych na swoich telefonach komórkowych, powiedział McQueen. Dla porównania uczestnicy testów telewizji mobilnej w Wielkiej Brytanii oglądają 180 minut tygodniowo.

Przed Olimpiadą w 2008 roku i kolejnymi Mistrzostwami Świata w 2010 roku technologia telewizji mobilnej będzie już dobrze rozwinięta, powiedział McQueen. Przewidział on, że 10 proc. aparatów telefonicznych w 2010 roku będzie w stanie poradzić sobie z odbiorem sygnałów telewizji mobilnej. Poprawiona zostanie także żywotność baterii do tego stopnia, że oglądanie telewizji przez kilka godzin nie rozładuje całkowicie telefonu.

"Telewizja, podobnie jak telefon komórkowy, to media, które wszyscy rozumieją", powiedział McQueen. "Połączenie obu w wyobraźni konsumentów nie jest tak trudnym wyzwaniem jak w przypadku innych form rozrywki mobilnej."

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: