eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › DOOH, czyli nowe technologie w kampaniach światowych marek

DOOH, czyli nowe technologie w kampaniach światowych marek

2019-01-30 12:35

DOOH, czyli nowe technologie w kampaniach światowych marek

Kampania Netflix © fot. mat. prasowe

Coraz większą rolę w środkach przekazu odgrywa nowa technologia, która pozwala na trafne dotarcie do odbiorców. Doskonale rozumieją to firmy z branży e-commerce, czyli wszelkiego rodzaju platformy transakcyjne on-line, którym zależy na przyciągnięciu uwagi jak największej grupy odbiorców i przekierowaniu ich do skorzystania ze swojego serwisu. Jak robią to światowe marki?

Co napędza wzrost medium DOOH?


Dynamiczny rozwój billboardów i cyfrowych reklam DOOH wynika w dużej mierze z ogólnej zmiany w kierunku cyfrowego przekazu. Dziś, kiedy to reklama zdominowała nasze codzienne życie, jesteśmy na nie coraz mniej wrażliwi. Większość z nas jest przyzwyczajona do używania różnego rodzaju wtyczek do blokowania oraz pomijania reklam wyświetlanych przed emisją filmu. Z tego typu rozwiązań łatwo jest skorzystać w świecie online - w prawdziwym życiu nie jest to jednak możliwe. Duże billboardy oraz cyfrowe ekrany zlokalizowane w przestrzeni miejskiej wciąż mają moc przyciągania i skupienia naszej uwagi. Oryginalna reklama postawiona w odpowiednim miejscu i czasie na pewno wpłynie na odbiorcę z pozytywnym skutkiem.

Przerażająca kampania Netfliksa


Doskonałym przykładem takiego wykorzystania technologii jest firma Netflix. Platforma z początkiem października wystartowała z przekazem opartym o elementy rozszerzonej rzeczywistości. Kampania promująca najnowszy horror „The Haunting of Hill House” została zrealizowana przy pomocy firmy Grand Visual. Do jej przeprowadzenia posłużyły dwie skonstruowane specjalnie na tę okazję instalacje. Pierwsza z nich została zamontowana w koedukacyjnej toalecie publicznej. Już przy samym wejściu, większość osób mogła poczuć klimat filmu. W momencie zbliżenia się do lustra łazienkowego, dzięki najnowszej technologii oraz zamontowanym czujnikom, za zwierciadłem ukazywała się zjawa, która wprawiała w oniemienie i przyprawiała o ciarki niejednego przechodnia.

Druga instalacja została zamontowana w centrum miasta. W tym wypadku wykorzystano niezależny ekran i funkcję kamery cofania AR. Ekran pokazywał widok ulicy z kamery. W momencie, kiedy ktoś podchodził do ekranu, na tle ulicy pojawiała się zjawa. Obie instalacje wykorzystywały oświetlenie i efekty dźwiękowe, które pozwoliły na utrzymanie klimatu z filmu.

fot. mat. prasowe

Kampania Netflix

Kampania promująca najnowszy horror „The Haunting of Hill House” została zrealizowana przy pomocy firmy Grand Visual.


Europejska kreacja Airbnb


Kolejnym przykładem kampanii DOOH z branży e-commerce jest realizacja firmy Airbnb. Popularny portal na rynku wynajmu uruchomił ogólnoeuropejską reklamę DOOH, włączając w jej tworzenie lokalnych gospodarzy. Kampania miała na celu zachęcenie ludzi do skorzystania z możliwości wynajęcia swojego domu bądź mieszkania turystom. Reklama wyświetlana na cyfrowych ekranach ukazywała szereg korzyści, jakie czerpią gospodarze Airbnb, wynajmując swoje lokum. Spoty przedstawiały prawdziwych ludzi, takich jak Silvia i Matteo, którzy dzięki Airbnb są w stanie sfinansować własną podróż dookoła świata.

Spotify z globalnym zasięgiem


Innym świetnym przykładem wykorzystania technologii w celu osiągnięcia światowych zasięgów jest zrealizowana pod koniec 2018 roku kampania Spotify. Osoby korzystające na co dzień z muzycznego serwisu miały możliwość sprawdzenia, jakich utworów najchętniej słuchały w danym roku. Do realizacji kampanii posłużył specjalnie stworzony na tę okazję landing page spotifywrapped.com. Po zalogowaniu, witryna generowała podsumowanie z uwzględnieniem najlepszych artystów i utworów oraz zachęcała użytkowników do udostępnienia danych w kampanii DOOH. Spoty zostały wyświetlone na najpopularniejszych cyfrowych ekranach na całym świecie, m.in. na Times Square w Nowym Jorku, Piccadilly Lights w Londynie, Forum Des Halles w Paryżu, Eaton Centre w Toronto, Rosa-Luxemburg-Platz w Berlinie i Melbourne Square w Australii.

Duży format medium DOOH oraz technologiczne możliwości cyfrowej reklamy zewnętrznej wpływają na wzrost zainteresowania oraz lepszy odbiór wyświetlanych spotów. To z kolei przekłada się na zwiększenie wyników wyszukiwania informacji na temat obejrzanych treści w Internecie.

Diana Polska – Marketing & PR Manager w

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

1 1

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: