Blockchain w służbie reklamodawcom i konsumentom
2019-01-17 08:55
Blockchain © denisismagilov - Fotolia.com
Przeczytaj także: 5 trendów programmatic, o których ma być głośno w 2019 roku
Blockchain i marki
Chociaż blockchain jest synonimem kryptowaluty lub bitcoina, podstawa technologii może być wartością dodaną dla wielu branż, zwłaszcza marketingu, w którym pozwala na budowanie wartościowych i zindywidualizowanych doświadczeń klientów. Przykładem takiego wykorzystania jest marka odzieżowa Babyghost, która w 2016 roku wprowadziła blockchain do swojej strategii marketingowej. Pozwoliło to konsumentom uzyskać dostęp do szczegółowych informacji na temat dowolnego produktu. Mogli oni sprawdzić, gdzie i w jaki sposób zostało zaprojektowane ubranie oraz jakie metody wykorzystano do jego produkcji.
Blockchain zaadaptował się już świetnie chociażby w sektorze FinTech, a teraz wkracza również do świata marketingu. Jak można wykorzystać go w tej branży? Poza udoskonalaniem doświadczenia klientów, może pomóc w poprawie przejrzystości reklam, wydatków czy też w lepszym zrozumieniu potrzeb konsumentów.
Klucz do zaufania
Mimo, że wciąż wiele osób nie rozumie w pełni działania technologii blockchain, to z pewnością coraz częściej dostrzegają oni korzyści płynące z wykorzystywania tego rozwiązania przez firmy. Widać to idealnie na przykładzie wspomnianej już marki Babyghost, która umożliwia klientom wgląd w prowadzone działania. Przykład ten pokazuje, że blockchain nie tylko pozwala budować zaufanie i wpływać korzystnie na doświadczenia odbiorców, ale także umożliwia ograniczenie liczby nieuczciwych praktyk do minimum. Dzięki zastosowaniu tej technologii firmy mogą również lepiej poznać swoich klientów i dowiedzieć się, jakie informacje, oferty czy produkty najlepiej odpowiadają ich potrzebom.
fot. denisismagilov - Fotolia.com
Blockchain
Obustronna kontrola
Ta stosunkowo nowa technologia zapewnia zarówno reklamodawcom, jak i konsumentom większą kontrolę i przejrzystość. Klientom daje możliwość sprawdzenia, czy ich dane są wykorzystywane zgodnie z oczekiwaniami, natomiast marketerom pozwala weryfikować zawierane transakcje. Inną korzyścią, jaką niesie za sobą blockchain jest usprawnienie procesu zakupu reklam. Realizacja takiego kontraktu odbywa się automatycznie, bez pośredników, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.
Podobnie jak w przypadku każdej strategii, która wymaga wdrożenia nowej technologii lub bazy danych, pierwszym krokiem jest zrozumienie, w jaki sposób jej wprowadzenie będzie odzwierciedlało wizje i cele danej firmy. Marki, które w 2019 chcą włączyć blockchain do swojej strategii, muszą pamiętać o kluczowej kwestii – odpowiednim dopasowaniu technologii do swoich celów. Marketerzy powinni również odpowiedzieć sobie na pytania, czego oczekują konsumenci i jak budować z nimi bliższe relacje.
Mimo, że technologia blockchain pojawiła się kilka lat temu, dotychczas łączona była głównie z pojęciami kryptowaluta i bitcoin, a także z sektorem FinTech. Dopiero w ostatnim czasie, coraz więcej branż zaczęło dostrzegać jej potencjał i zdecydowało się na włączenie takiego rozwiązania do swojej strategii. Dlatego też, w przyszłości blockchain ma szansę zrewolucjonizować tradycyjne procesy biznesowe.
Mariusz Maksymiuk – Prezes
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
6 trendów w reklamie cyfrowej na 2024 rok
-
1/3 Polaków doświadczyła redukcji etatów z powodu AI. Czy sztuczna inteligencja już odbiera nam pracę?
-
Luksusowe marki: czy klasyka i prestiż potrzebują nowych technologii?
-
Nowe technologie: pracownicy chcą zmian, a pracodawcy się nie spieszą
-
Sztuczna inteligencja w polskich firmach. Ciągle niewykorzystany potencjał?
-
Technologia blockchain w biznesie. Kto na niej skorzysta?
-
3 branże, które już dziś uwierzyły w blockchain
-
Polacy a nowe technologie. Które nowinki adaptujemy najszybciej?
-
Jak pandemia przyspiesza inwestycje w nowe technologie?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)