Centra handlowe zalewają tłumy kupujących
2018-12-21 10:08
Centra handlowe zalewają tłumy kupujących © poplasen - Fotolia.com
Przeczytaj także: Ranking centrów handlowych
Jak wynika z opracowanego przez Polską Radę Centrów Handlowych raportu PRCH Turnover Index, ostatnie osiem lat dowodzi, że w grudniu największy wzrost zainteresowania kupujących odnotowują sklepy z biżuterią, zegarkami, zabawkami, akcesoriami sportowymi oraz księgarnie. Wymienione branże mogą liczyć nawet na dwukrotny wzrost wartości zakupów w odniesieniu do innych miesięcy w roku.Na brak zainteresowania kupujących nie powinny narzekać również sklepy meblowe, oferujące elektronikę, dekoracje i akcesoria użytku domowego. Szacuje się, że w stosunku do rocznej średniej zainteresowanie tym asortymentem może być o nawet 75 proc. większe. Dane Polskiej Rady Centrów Handlowych dowodzą również, że pokaźny, bo aż 54-procentowy wzrost koszyka zakupowego dotyczy sklepów z segmentu „zdrowie i uroda”, a więc drogerii, perfumerii, salonów urody i salonów optycznych.
W grudniu w mniejszym stopniu z przedświątecznej gorączki zakupowej korzystają kina, kluby fitness czy kręgielnie, które nie notują takiego wzrostu obrotów jak inne kategorie ze względu na przekierowanie wydatków na stricte świąteczne zakupy.
fot. poplasen - Fotolia.com
Centra handlowe zalewają tłumy kupujących
„Obroty w centrach handlowych generowane w grudniu są średnio aż o 47% wyższe niż średnia z całego roku, wyższe obroty wygenerowane są nie tylko przez większą odwiedzalność galerii, ale także przez zdecydowanie wyższe wartości zakupów. Według naszych danych mniejsze i średniej wielkości centra odwiedza w grudniu około 400 tys. klientów, duże obiekty mogą liczyć na ponad 600 tys. gości w miesiącu. Są jednak galerie w Polsce, w których odwiedzalność
w grudniu mocno przekracza 1 mln gości.” – wylicza Anna Zachara Widła, Research & Education Manager w Polskiej Radzie Centrów Handlowych.
PRCH Raport Turnover Index określa obroty z m kw. powierzchni handlowo-usługowej w polskich centrach handlowych. PRCH Turnover Index porównuje wyniki sprzedaży netto na m2 miesiąc do miesiąca oraz rok do roku pokazując trend i dynamikę sprzedaży w centrach handlowych Polsce. Dane analizowane nieprzerwanie od 2009 roku.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Parki handlowe w Polsce wciąż na celowniku inwestorów
-
Parki wypierają centra handlowe?
-
49 nowych i rozbudowanych obiektów handlowych w 2023 roku
-
Galerie handlowe odżyły, są nowe trendy
-
Rynek handlowy w III kw. 2023
-
Parki, centra handlowe i outlety powiększą się o 1,2 mln mkw.
-
Liczy się już tylko park handlowy? Wyraźne zmiany na rynku powierzchni handlowych
-
Rynek handlowy w I poł. 2023
-
Rynek handlowy w I kw. 2023
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)