eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Wydatki reklamowe w październiku. Kto i co reklamował?

Wydatki reklamowe w październiku. Kto i co reklamował?

2018-11-13 08:56

Wydatki reklamowe w październiku. Kto i co reklamował?

Reklama telewizyjna najpopularniejsza © Sunny studio - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (12)

Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował październikowe wydatki na reklamę w pięciu branżach. Przeprowadzona analiza dowodzi, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Najhojniejszymi reklamodawcami okazały się branże handlowa oraz farmaceutyczna, które odpowiadały łącznie za 64% ogółu analizowanych wydatków. Okazuje się również, że wszystkie sektory postawiły przede wszystkim na reklamę telewizyjną.

Przeczytaj także: Wydatki reklamowe we wrześniu. Kto i co reklamował?

Wydatki reklamowe w podziale na branże


Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe urosły przede wszystkim w branży farmaceutycznej. W październiku stanowiły one 39 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach. Nieco mniejszy poziom zdołał osiągnąć handel (31 proc.). Podium zamknęły motoryzacja, finanse i telekomunikacja (odpowiednio 11, 10, 9 proc.).

W dziesiątym miesiącu tego roku na promocję w telewizji, prasie i radio branża farmaceutyczna wydała ponad 484 mln zł, czyli o 100 mln zł więcej niż podążająca za nią branża handlowa. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe w podziale na branże

W październiku na reklamę najwięcej wydała branża farmaceutyczna.


Wydatki reklamowe w podziale na media


Największe kwoty w przeanalizowanych branżach nadal inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.). Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie, branża telekomunikacyjna w październiku na reklamę w prasie wydała jednie nieco ponad 1 mln.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe w podziale na media

Najwięcej pieniędzy płynie na reklamę w telewizji.


Handel: marki o największych wydatkach reklamowych


Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w październiku przeznaczył ponad 67 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Media Expert, Media Markt , Biedronka oraz Euro RTV AGD.

fot. mat. prasowe

Marki handlowe o największych wydatkach reklamowych

W październiku Lidl ponownie znalazł się na pierwszym miejscu.


Handel: typy reklamowanych sklepów


Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (27 proc.) i sklepów w elektroniką (24 proc.), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, w zestawieniu na wysokim miejscu znalazła się sprzedaż internetowa (9 proc.), a za nią sklepy meblowe (9 proc.) oraz sieci budowlane (6 proc.).

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej

51% reklam dotyczyło dyskontów i sklepów z elektroniką.


Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych


W październiku marka Gripex zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 12 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Ibuprom, Rutinacea, Theraflu oraz Traumon.

fot. mat. prasowe

Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach na reklamę

Największe wydatki reklamowe wygenerował Gripex.


Farmacja: typy reklamowanych produktów


Największe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczane na preparaty wspomagające w czasie przeziębiania i grypy (32 proc.) oraz środki przeciwbólowe (19 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. witamin i minerałów, suplementów diety, a także preparatów pielęgnacyjnych i wspomagających pracę wątroby.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej

Farmacja najczęściej reklamuje tabletki na przeziębienie i grypę.


Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych


W październiku na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się Santander Bank Polska, który przeznaczył ponad 16 mln zł na kontynuację rebrandingowej kampanii w mediach. Kolejne pozycje zajmują PKO BP, PZU, BGŻ BNP Paribas oraz Provident.

fot. mat. prasowe

Marki finansowe o największych wydatkach reklamowych

W październiku największy budżet na reklamę przeznaczył Santander.


Finanse: typy reklamowanych usług


W październiku branża finansowa wciąż w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (66 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń oraz kart płatniczych.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży finansowej

W październiku branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości.


Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych


W październiku na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, który wydał ponad 29 mln zł i wyprzedził Orange, T-Mobile, Play oraz po raz pierwszy nc+.

fot. mat. prasowe

Marki telekomunikacyjne o największych wydatkach

W październiku najczęściej reklamowano ofertę Plusa.


Telekomunikacja: typy reklamowanych usług


W branży telekomunikacyjnej większość październikowych reklam dotyczyła oferty na kartę (21 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się m.in. oferta na abonament, sieci komórkowe, Internet oraz oferty dla firm.

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych


W październiku w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazł się Opel (ponad 12 mln zł), następnie Hyundai, Volkswagen, Skoda oraz Ford.

fot. mat. prasowe

Marki motoryzacyjne o największych wydatkach

Największe wydatki stały się udziałem Opla i Hyundaia.


Motoryzacja: typy reklamowanych produktów


W branży motoryzacyjnej w reklamach niezmiennie największe udziały mają samochody osobowe (62 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, producentów opon oraz autoryzowanych dealerów.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży motoryzacyjnej

Motoryzacja reklamuje przede wszystkim samochody osobowe.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: