eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Widoczność reklamy online nieznacznie w górę

Widoczność reklamy online nieznacznie w górę

2018-11-09 11:46

Widoczność reklamy online nieznacznie w górę

Reklama video © Sikov - Fotolia.com

Ilość reklam, która każdego dnia wyświetla się polskim internautom jest niebagatelna. Okazuje się jednak, że ich skuteczność może pozostawiać sporo do życzenia. Najnowszy „Viewability Benchmark Report” firmy Meetrics dowodzi, że w polu widzenia polskich użytkowników znajduje się 53% publikowanych w internecie reklam, a reszta jest dla odbiorców zupełnie niewidoczna. I wprawdzie jest to nieco lepszy wynik od osiągniętego w poprzednim kwartale (+3 p.p.), to ciągle pozwala nam się on uplasować na przedostatnim miejscu w Europie. Gorzej wypadają jedynie Włochy.

Przeczytaj także: Ad viewability, czyli o niskiej widoczności reklam online

Przed nami rezultaty najnowszej edycji kwartalnego raportu „Viewability Benchmark Report” autorstwa Meetrics. Ukazujące się od 2016 roku opracowanie poświęcone jest widoczności reklamy online na poszczególnych rynkach europejskich. Od II kwartału 2017 roku uwzględnia również Polskę. Czego dowodzi?

Najnowsza edycja raportu - “Meetrics Benchmark Report Q3/2018” - dowodzi, że w badanym okresie minimalne wytyczne odnośnie widoczności spełniało 53 proc. wyświetlonych banerów (wobec 50 proc. w II kwartale). Wynik wprawdzie nieco się poprawił, ale i tak pozwala nam się uplasować na szarym końcu zestawienia. Z ostatniej pozycji awansowaliśmy na przedostatnią, wyprzedzając jedynie rynek włoski.

Średni czas kontaktu z reklamą display (Viewable Viewtime) minimalnie zmalał, do poziomu 18,7 sekundy w III kwartale 2018 r. (wobec 19,1 sekundy w II kwartale).

Również nieznacznie spadło w Polsce Viewability reklam wideo – do 50 proc. w III kwartale (w II kwartale wynosiło 51 proc.); jednocześnie jednak średni czas kontaktu z reklamą wideo wzrósł stosunkowo wyraźnie, do 15,4 sekund (wobec 14 sekund w II kwartale).

Najlepsze wskaźniki wśród formatów reklamowych jeśli chodzi o średnią widoczność osiągnęły na polskim rynku w III kwartale br.: Halfpage (68 proc. Viewability i 39,4 sek. czasu kontaktu z reklamą) oraz Skyscraper (66 proc. i 25,7 sek.).

W podsumowaniu europejskim kolejność czołówki jeśli chodzi o formaty reklamowe jest inna: najlepszy wynik odnotowuje Sitebar (Viewability - 80 proc., Viewtime – 44,5 sek.), za nim plasuje się Skyscraper (76 proc. i 30,6 sek.) oraz Halfpage (70 proc. i 31,6 sek.).

Ogólnie Polska, z wynikiem na poziomie 53 proc., znalazła się na przedostatnim miejscu europejskiej stawki jeśli chodzi o wskaźnik Viewability dla reklam display, wyprzedzając Włochy. W Niemczech i Szwecji wskaźnik ten wyniósł 62 proc., w Wielkiej Brytanii 59 proc., we Francji 58 proc., w Szwajcarii 55 proc. Najlepszy wynik – tradycyjnie już - odnotowano w Austrii - 72 proc. Z kolei ostatnie miejsce, z wynikiem 52 proc., zajęły Włochy.

fot. Sikov - Fotolia.com

Reklama video

Widoczność reklamy wideo w Polsce jest poniżej średniej międzynarodowej. Polski rynek osiągnął tu w III kwartale wskaźnik 50 proc., podczas gdy międzynarodowa średnia to 54 proc.


Średnia europejska dla wskaźnika Viewability wyniosła w III kwartale 61 proc.– to dokładnie tyle, ile kwartał wcześniej. Czas kontaktu z reklamą minimalnie spadł kwartał do kwartału, do 20,7 sekundy (wobec 21,1 sekundy w II kwartale).
- Wzrost Viewability w Polsce w III kwartale br. cieszy, niemniej jednak nadal jesteśmy na szarym końcu europejskiej stawki. I nadal oscylujemy wokół 50 proc. jeśli chodzi o wskaźnik Viewability, czyli połowa reklam emitowanych online jest po prostu niewidoczna. Z ciekawością będę oczekiwał wyników za IV kwartał, bo to tradycyjnie najgorętszy okres dla handlu, a więc również dla e-commerce i dla reklamy digital; zobaczymy czy wzrostowy trend w Polsce utrzyma się – mówi Tomasz Piątkowski, Country Manager, Meetrics Polska.

Widoczność reklamy wideo w Polsce jest również poniżej średniej międzynarodowej, choć różnica ta nie jest aż tak duża. Polski rynek osiągnął tu w III kwartale wskaźnik 50 proc., podczas gdy międzynarodowa średnia to 54 proc. Średni czas kontaktu z reklamą wideo w Polsce to w III kwartale 15,4 sekund, przy średniej dla badanych rynków europejskich na poziomie 16,9 sekundy. W obu przypadkach – i w Polsce i w skali europejskiej - III kwartał przyniósł znaczące wzrosty tego ostatniego wskaźnika; w Polsce średni czas kontaktu z reklamą wideo wzrósł z 14 do 15,4 sekund, a średnia europejska wzrosła w tym czasie z 14,6 do 16,9 sekundy.

Informacje o badaniu
Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę (dla reklam wideo – przez co najmniej 2 sekundy).

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: