eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › 3 kroki, które przygotują e-sklep na sezon świąteczny

3 kroki, które przygotują e-sklep na sezon świąteczny

2018-10-31 08:55

3 kroki, które przygotują e-sklep na sezon świąteczny

E-sprzedawcy © fot. mat. prasowe

Sezon świąteczny zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nimi nadchodzi najbardziej gorący okres w branży handlowej. W wielu przypadkach pozwala on wypracować pokaźną część rocznego dochodu. Pierwszą okazją na zwiększenie sprzedaży jest już listopadowy Black Friday. Jak przygotować e-sklep do świątecznego sukcesu sprzedażowego? Oto 3 kroki, które warto przedsięwziąć.

Krok 1: Po pierwsze technologia


Na początek warto się upewnić, czy witryna naszego e-sklepu jest zoptymalizowana pod kątem użytkowników małych ekranów. Jest to o tyle ważne, że - jak dowodzą statystyki - już co czwarty Europejczyk robi zakupy z poziomu urządzenia mobilnego 2-3 razy w miesiącu, a 7 proc. robi to już każdego dnia. Istotną kwestią jest również zweryfikowanie, jak długo ładuje się strona - skrócenie średniego czasu ładowania witryny o 1,6 sekundy potrafi zwiększyć roczne dochody e-sklepu nawet o 10 proc.

Kolejną sprawą jest bezpieczeństwo kupujących, o które musimy zadbać, jeśli chcemy zatrzymać ich na stronie. Potwierdzeniem tego może być badanie HubSpot, z którego wynika, że 82 proc. ludzi nie odwiedza serwisów po zobaczeniu ostrzeżenia „Ta witryna nie jest bezpieczna”.

Warto zapewnić e-konsumentom szeroki wachlarz opcji płatności. Aż dwie trzecie z nich stwierdziło, że zrealizuje płatność „tylko pod warunkiem, że będzie dostępna opcja, którą zna np. PayPal”. Klienci chętniej kupują także na zagranicznych stronach, które pokazują ceny w ich walucie lokalnej – 3 na 4 z nich deklaruje, że woli płacić w swojej walucie.

Krok 2: Szukaj i daj się wyszukać


Sezon świąteczny to świetna okazja do odkrywania i badania rynków zagranicznych. Klienci szukają wyjątkowych prezentów – co trzeci Europejczyk zadeklarował, że właśnie dlatego odwiedza e-sklepy z innych krajów.

W sytuacji, gdy dany sklep już posiada klientów zagranicznych, warto sprawdzić skąd oni pochodzą i co kupują. Na wynikach tej analizy można oprzeć kampanię podczas jednego z najbardziej popularnych okazji wyprzedażowych – np. Dzień Singla w Chinach (11 listopada), Chanukę w Izraelu (2–10 grudnia), Nowy Rok (31 grudnia) albo prawosławne Boże Narodzenie w Rosji (7 stycznia).

Aby mieć pewność, że zarówno międzynarodowi, jak i krajowi klienci znajdą naszą ofertę, warto zadbać o optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) . Aby zmaksymalizować efekty SEO, należy opisać produkty takimi słowami, jakie wpisują w wyszukiwarce klienci i tak samo postąpić z adresami URL stron, nazwami plików ze zdjęciami i Alt tagami (tekstem alternatywnym opisującym, co przedstawia obraz). Należy używać opisów, które mają znaczenie – „Obraz123” nie wesprze lepszej pozycji naszej firmy w przeglądarce, ale „błękitny, jedwabny krawat” – jak najbardziej.

Krok 3: Wnioski na przyszłość


Sprzedaż w sezonie świątecznym to niejednokrotnie dla małych firm aż dwie trzecie rocznego dochodu. Można jednak zmniejszyć zależność powodzenia biznesu od tych kilku tygodni, wyciągnąć wnioski i stosować sprawdzone rozwiązania przez cały rok.

fot. mat. prasowe

E-sprzedawcy

Sezon świąteczny to najważniejszy okres dla handlowców


Pierwsza okazja pojawia się zaraz po sezonie świątecznym. W wielu krajach klienci wyczekują styczniowych wyprzedaży. Oprócz promowania rabatów i ofert dla wszystkich użytkowników, może to być dobry czas, aby ponownie nawiązać kontakt z poprzednimi klientami. Jednym ze sposobów jest wysyłanie specjalnych kodów zniżkowych w ramach podziękowania za współpracę w poprzednim roku albo polecanie produktów uzupełniających do tego, co kupili wcześniej.

Sezon świąteczny, obfitujący w nietrafione prezenty to doskonały moment, aby wypracować profesjonalną procedurę obsługi zwrotów towaru i pieniędzy. Zła obsługa klienta może zrujnować reputację firmy, dlatego warto zadbać o profesjonalną obsługę, także reklamacji. Wiele firm oferuje obecnie możliwość zwrócenia przedmiotu „bez żadnych pytań”, często dodając opcję bezpłatnego odesłania przedmiotu. Taka polityka może znacząco zwiększyć sprzedaż, ponieważ istotnie ogranicza postrzeganie ryzyka przez nowych klientów.

oprac. : eGospodarka.pl

Zobacz także


Więcej na ten temat: e-commerce, sklepy internetowe, handel online

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.