Koniunktura konsumencka X 2018
2018-10-18 11:34
Gorsze nastroje wśród Polaków © vege - Fotolia.com
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka IX 2018
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w październiku 2018 r.
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był niższy o 0,8 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 6,1*. Wśród składowych wskaźnika, niższą wartość odnotowano przede wszystkim dla ocen obecnej oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 3,8 i 2,9 p. proc.). Natomiast poprawiły się oceny możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrosty odpowiednio o 2,3 i 1,6 p. proc.). W porównaniu do października 2017 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 1,5 p. proc.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w październiku 2018 r.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 1,8 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 1,3*. Na spadek wartości wskaźnika wpłynęły głównie pogarszające się oceny przyszłego poziomu bezrobocia oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 3,6 i 2,9 p. proc.). Wyższą wartość niż przed miesiącem odnotowano dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 1,6 p. proc). W październiku br. WWUK osiągnął wartość o 0,3 p. proc. niższą niż w analogicznym miesiącu 2017 r.
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) oraz jego wartości składowe
*Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od –100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie. W październiku 2018 r. przeprowadzono 1279 wywiadów w okresie 01-10.09.2018 r. (w tym 79 metodą CATI – wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo).
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Nastroje konsumentów w marcu 2024 nieco lepsze
-
Nastroje konsumentów bez zmian w lutym 2024
-
Nastroje konsumentów lepsze w styczniu 2024
-
Nastroje konsumentów w grudniu 2023 pogorszyły się
-
Nastroje konsumentów w listopadzie 2023 jeszcze lepsze
-
Nastroje konsumentów w październiku 2023 dalej w górę
-
Nastroje konsumentów w sierpniu 2023 dalej w górę
-
Nastroje konsumentów w lipcu 2023 jeszcze lepsze
-
Nastroje konsumentów w czerwcu 2023 dalej w górę
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)