eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sieci handlowe vs sklepy osiedlowe. Kto i czym wygrywa?

Sieci handlowe vs sklepy osiedlowe. Kto i czym wygrywa?

2018-09-18 10:48

Sieci handlowe vs sklepy osiedlowe. Kto i czym wygrywa?

Supermarket © Image'in - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Walka o klientów trwa. Na placu boju mamy sieci handlowe i sklepy osiedlowe. Kto wygrywa? To zależy. Okazuje się bowiem, że obie kategorie detalistów mają swoje niezaprzeczalne zalety. Pierwsze wygrywają głównie ceną, promocjami i szerokim wachlarzem produktów. Drugie dominują pod względem sprawnej i miłej obsługi, dostępności i smacznego pieczywa. To niektóre z wniosków, jakie niesie za sobą Monitor sieci handlowych ARC Rynek i Opinia.
Na polskim rynku nie brakuje sieci handlowych. Są one jednak różnie postrzegane przez klientów. Niektóre kojarzą się ze świeżym, smacznym pieczywem, inne wyróżniają się dobrą ofertą owocowo-warzywną, a jeszcze inne zasługują na wyróżnienie za sprawą nowoczesnych rozwiązań i intuicyjnego rozmieszczenia produktów. Jak wynika z poniżej zamieszczonych wykresów, w niektórych kategoriach na prowadzenie wyraźnie wysuwają się małe sklepy osiedlowe.

fot. mat. prasowe

Nieduże zakupu po drodze

W niektórych kategoriach na pierwsze miejsce wysuwają się małe osiedlowe, niesieciowe placówki.


fot. mat. prasowe

Niskie ceny

Zdaniem Polaków Biedronka oferuje najlepsze ceny.


Polski rynek handlu detalicznego jest bardzo konkurencyjny – przecięty shopper zna 16 różnych marek sieci handlowych, a w przeciągu ostatnich 30 dni skorzystał z aż 5 różnych sieci. Nic dziwnego, że sieci walczą o konsumenta nie tylko dopieszczając go różnymi promocjami, ale też dbając o wyrazisty, wyróżnialny na tle konkurentów wizerunek. W naszym badaniu skupiliśmy się właśnie na poznaniu kupujących – jakich kupujących można spotkać w jakich sieciach oraz jaki jest wizerunek używanych sieci. Poznanie klientów różnych sieci pozwoliło poznać ich zwyczaje zakupowe, jak współkorzystają z różnych sklepów, często realizując w nich różne misje zakupowe np. robią regularne, codzienne zakupy w Biedronce, ale szukają nowości i „ciekawostek” w Lidlu. Badając wizerunek nie zapomnieliśmy też o takich aspektach jak: nowoczesność, postrzeganie jako atrakcyjnego cenowo, o szerokim asortymencie dla kilku różnych kategorii, o intuicyjnym układzie, czy oferowaniu dobrego pieczywa i posiadaniu miłej obsługi. Tymi ostatnimi, nadal często pożądanymi cechami, bardzo silnie walczą małe, osiedlowe sklepy spożywcze nie zrzeszone w żadnej sieci. Poznanie opinii konsumentów i zestawienie ich z opiniami na temat sieci konkurencyjnych może być bardzo inspirujące w tworzeniu strategii komunikacji i strategii biznesowej sieci – komentuje Filip Owczarek, badacz z ARC Rynek i Opinia.

fot. mat. prasowe

Sprawna i miła obsługa

Liderami pod względem obsługi są sklepy osiedlowe.


Informacja o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online) wśród mieszkańców miejscowości powyżej 5 tysięcy mieszkańców, próba N=2554. Wywiady przeprowadzono z osobami wieku 18+, odpowiedzialnymi za decyzje zakupowe oraz wybór marki sklepu, w którym dokonywane są zakupy spożywczo-przemysłowe. Termin realizacji badania: lipiec 2018.

oprac. : eGospodarka.pl

Zobacz także


Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.