Sieci handlowe vs sklepy osiedlowe. Kto i czym wygrywa?
2018-09-18 10:48
Supermarket © Image'in - Fotolia.com
Przeczytaj także: Biedronka i Lidl zyskują lojalność klientów
Na polskim rynku nie brakuje sieci handlowych. Są one jednak różnie postrzegane przez klientów. Niektóre kojarzą się ze świeżym, smacznym pieczywem, inne wyróżniają się dobrą ofertą owocowo-warzywną, a jeszcze inne zasługują na wyróżnienie za sprawą nowoczesnych rozwiązań i intuicyjnego rozmieszczenia produktów. Jak wynika z poniżej zamieszczonych wykresów, w niektórych kategoriach na prowadzenie wyraźnie wysuwają się małe sklepy osiedlowe.fot. mat. prasowe
Nieduże zakupu po drodze
fot. mat. prasowe
Niskie ceny
Polski rynek handlu detalicznego jest bardzo konkurencyjny – przecięty shopper zna 16 różnych marek sieci handlowych, a w przeciągu ostatnich 30 dni skorzystał z aż 5 różnych sieci. Nic dziwnego, że sieci walczą o konsumenta nie tylko dopieszczając go różnymi promocjami, ale też dbając o wyrazisty, wyróżnialny na tle konkurentów wizerunek. W naszym badaniu skupiliśmy się właśnie na poznaniu kupujących – jakich kupujących można spotkać w jakich sieciach oraz jaki jest wizerunek używanych sieci. Poznanie klientów różnych sieci pozwoliło poznać ich zwyczaje zakupowe, jak współkorzystają z różnych sklepów, często realizując w nich różne misje zakupowe np. robią regularne, codzienne zakupy w Biedronce, ale szukają nowości i „ciekawostek” w Lidlu. Badając wizerunek nie zapomnieliśmy też o takich aspektach jak: nowoczesność, postrzeganie jako atrakcyjnego cenowo, o szerokim asortymencie dla kilku różnych kategorii, o intuicyjnym układzie, czy oferowaniu dobrego pieczywa i posiadaniu miłej obsługi. Tymi ostatnimi, nadal często pożądanymi cechami, bardzo silnie walczą małe, osiedlowe sklepy spożywcze nie zrzeszone w żadnej sieci. Poznanie opinii konsumentów i zestawienie ich z opiniami na temat sieci konkurencyjnych może być bardzo inspirujące w tworzeniu strategii komunikacji i strategii biznesowej sieci – komentuje Filip Owczarek, badacz z ARC Rynek i Opinia.
fot. mat. prasowe
Sprawna i miła obsługa
Informacja o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online) wśród mieszkańców miejscowości powyżej 5 tysięcy mieszkańców, próba N=2554. Wywiady przeprowadzono z osobami wieku 18+, odpowiedzialnymi za decyzje zakupowe oraz wybór marki sklepu, w którym dokonywane są zakupy spożywczo-przemysłowe. Termin realizacji badania: lipiec 2018.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Parki wypierają centra handlowe?
-
Polacy porzucili hipermarkety, teraz liczą się dyskonty?
-
Galerie handlowe odżyły, są nowe trendy
-
Sieci dyskontowe zyskują na znaczeniu. Dyskont antidotum na inflację?
-
Centra handlowe muszą się zmieniać
-
Streaming i VOD. Kto walczy o popularność z Netflixem?
-
SAS przedstawia 4 obszary rozwoju biznesu w 2021 roku
-
Sieci handlowe: jak odbudować zaufanie konsumentów po pandemii?
-
Tesco otworzy 50 sklepów w Polsce w 2010r.
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)