Lojalnościowe aplikacje mobilne coraz popularniejsze
2018-09-12 12:33
Lojalnościowe aplikacje mobilne coraz popularniejsze © Minerva Studio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Programy lojalnościowe faktycznie działają
Jeszcze 10 lat temu telefony komórkowe służyły przede wszystkim do rozmów. Dziś rynek został opanowany przez urządzenia mobilne, takie jak smartfony, phablety czy tablety, które w zależności od zapotrzebowania mogą zmienić się w narzędzie pracy lub rozrywki. Wszystko to dzięki rosnącej liczbie aplikacji. Z tych ostatnich konsumenci korzystają coraz chętniej, co widoczne jest również w przypadku osób uczestniczących w programach lojalnościowych.Z najnowszego badania ARC Rynek i Opinia wynika, że bezapelacyjnym liderem popularności jest Klub Rossmann, z którego aplikacji korzysta niemal trzykrotnie więcej użytkowników (31%) niż z aplikacji kolejnego w zestawieniu programu Payback (12%).
fot. mat. prasowe
Korzystanie z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych
Osoby korzystające z aplikacji mobilnych programów podkreślają, że ich główną zaletą jest brak konieczności posiadania karty plastikowej (60%). Na kolejnych miejscach znalazły się: otrzymywanie powiadomień o aktualnych promocjach (54%) oraz możliwość sprawdzania salda rachunku i historii transakcji (51%).
Najczęściej używaną funkcjonalnością aplikacji programów lojalnościowych jest sprawdzanie aktualnych promocji.
Z kolei uczestnicy niekorzystający z aplikacji najczęściej jako powód wskazują brak takiej potrzeby (58%). 12% respondentów twierdzi, że tego typu aplikacje nie są dla nich pomocne.
Korzystanie z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych nie jest jeszcze zjawiskiem masowym. Zwolennicy aplikacji są rozproszeni po wielu programach. Dużą pracę wykonał Rossmann – z jego aplikacji korzysta co trzeci uczestnik programu lojalnościowego. Na pewno udostępnienie wygodnych funkcji i uświadomienie konsumentom, w jakich obszarach aplikacja może być przydatna i ułatwiająca korzystanie z programu w dużej mierze spopularyzowałoby inne aplikacje, pod warunkiem, że rzeczywiście miałyby takie funkcje. Z naszego badania wynika, że najistotniejszym ogniwem w informowaniu o programach są sprzedawcy w sklepie. I tutaj na pewno warto rozważyć, czy tą samą drogą nie należałoby zachęcać klientów do korzystania z aplikacji. Patrząc jednak na rosnącą popularność aplikacji z roku na rok, można się spodziewać, że będzie to kierunek, w którym będą podążać zarówno klienci jak i organizatorzy programów – komentuje Agnieszka Doktorska, badaczka z ARC Rynek i Opinia.
fot. mat. prasowe
Najczęściej wykorzystywane funkcjonalności aplikacji mobilnych
Informacja o badaniu
Monitor programów lojalnościowych to badanie realizowane przez ARC Rynek i Opinia corocznie od kilku lat. Celem badania jest poznanie sytuacji na rynku programów lojalnościowych. W tym roku zastosowano mix badań ilościowych i jakościowych. Badanie ilościowe zostało przeprowadzone metodą CAWI na próbie N=829 uczestników programów lojalnościowych. W ramach badania jakościowego przeprowadzono 2 zogniskowane wywiady grupowe – mini FGI (po 5 uczestników) w podziale na wiek: młodsi (18-39 lat) i starsi (40-65 lat). Realizacja badania: sierpień 2018 r.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Czy programy lojalnościowe spełniają swoją rolę?
-
Programy lojalnościowe - trendy 2022
-
Jak zaprojektować program lojalnościowy w małej firmie?
-
Czy programy lojalnościowe to już wyczerpana formuła?
-
7 popularnych błędów w programach lojalnościowych
-
8 sposobów na lepszy program lojalnościowy
-
Chętnie sięgamy po programy lojalnościowe
-
Chętnie sięgamy po programy lojalnościowe
-
Programy lojalnościowe, czyli wyczerpana formuła
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)