Mobilne zakupy online ewoluują
2018-08-28 12:23
Zakupy online przez smartfona © thodonal - Fotolia.com
Przeczytaj także: Już nie cena, ale wygoda. To się liczy w e-commerce
Badanie dowodzi, że na przestrzeni ostatniego roku zakupy z poziomu smartfona zrobiło 71% Polaków. 4 na 10 z nich zakupiło produkt u internetowego sprzedawcy, niemal tyle samo - jedzenie z dostawą do domu. 34% zamówiło taksówkę lub samochód, a co piąty zarezerwował nocleg. 16% zarezerwowało przez telefon bilet na przejazd koleją lub autokarem, 13% opłaciło w ten sposób bilet komunikacji miejskiej, a 7% - bilet parkingowy.Telefon pomaga nam w zakupie wielu artykułów koniecznych do codziennego życia. Niemal połowa użytkowników smartfonów kupuje w kanale mobilnym odzież i obuwie. 45% książki, 33% kosmetyki, a 25% sprzęt elektroniczny. Kupujemy też sprzęt AGD (19%), produkty spożywcze (18%), artykuł dla dzieci (17%), leki i suplementy (16%), gry (13%), meble (6%) i inne.
fot. mat. prasowe
Którą z wymienionych czynności wykonał Pan/i w ostatnim roku za pomocą smartfona/telefonu (dane w %)
- Zakupy i programy lojalnościowe przenoszą się już też do bankowych aplikacji mobilnych. Przewidujemy, że w najbliższych latach, oprócz nowych funkcjonalności, pojawią się w nich swego rodzaju „punkty handlowe” czy połączenia z platformami smartshoppingowymi typu goodie. Tego typu narzędzia agregują informacje o zniżkach, promocjach i programach rabatowych oraz wspierają inteligentne zakupy. Według badania #finanseprzyszlosci 78% badanych przewiduje na przykład, że w za 10 lat będzie kupowała przy użyciu aplikacji bankowej ubrania, a aplikacja podpowie im, gdzie kupić taniej i lepiej. - mówi Iwona Jarzębska, Dyrektor Departamentu Public Relations w Banku Millennium.
fot. mat. prasowe
Co kupił/a Pan/i za pomocą smartfona/telefonu w mijającym roku (dane w %)
Metryka badania #MobilnyPortretPolaka: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w grudniu 2017 na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 i więcej lat. Technika badawcza: CATI.
Metryka badania #finanseprzyszlosci:: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w dniach 27 listopada – 1 grudnia 2017 r. na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 do 60 lat deklarujących posiadanie konta bankowego. Technika badawcza: CATI.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Prawo a cross-border w e-commerce. Czy stosowanie przepisów z kraju pochodzenia wystarczy?
-
Zakupy internetowe - jak zmienia się e-klient?
-
Jak przez 10 lat zmienił się polski e-commerce?
-
Czy zakupy online robią już wszyscy?
-
Blisko 50% Polaków robi zakupy online za granicą
-
E-commerce: jak robimy zakupy online w nowej rzeczywistości?
-
E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
-
E-klienci. Wydają, ale wymagają
-
E-commerce: jakie zakupy online preferują Polacy?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)