eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Wydatki reklamowe w lipcu. Kto i co reklamował?

Wydatki reklamowe w lipcu. Kto i co reklamował?

2018-08-11 10:48

Wydatki reklamowe w lipcu. Kto i co reklamował?

Największe wydatki reklamowe dotyczą telewizji ©  brat82 - Fotolia

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (12)

Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się lipcowym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków pozostawała branża handlowa, ale po piętach deptała jej farmacja. Jednocześnie okazało się, że wszystkie analizowane sektor postanowiły ograniczyć budżety reklamowe.

Przeczytaj także: Wydatki reklamowe w czerwcu. Kto i co reklamował?

Wydatki reklamowe w podziale na branże


Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe rosną szczególnie w branży handlowej. W lipcu stanowiły one 34 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach. W tym razem handel zdołała jednak dogonić farmacja (także 34 proc.) Podium zamknęła telekomunikacja (12 proc.), a na kolejnych pozycjach uplasowały się finanse (10 proc.) i motoryzacja (10 proc.).

W lipcu tego roku na promocję w telewizji, prasie i radio branża handlowa wydała ponad, a goniąca ją branża farmaceutyczna – 227 mln zł. Kwoty te znacznie przekracza budżety pozostałych branż, wśród których zanotowaliśmy spadki względem ubiegłego miesiąca.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe w podziale na branże

W lipcu na reklamę najwięcej wydała branża handlowa.


Wydatki reklamowe w podziale na media


Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (około 40 proc. w każdej dziedzinie), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie. Branża handlowa najchętniej inwestuje w spoty radiowe (54 proc. budżetu).

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe w podziale na media

Najwięcej pieniędzy płynie na reklamę w telewizji.


Handel: marki o największych wydatkach reklamowych


Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w lipcu przeznaczył ponad 33,5 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się sklepy Media Expert, Euro RTV AGD, Neonet oraz Biedronka.

fot. mat. prasowe

Marki handlowe o największych wydatkach reklamowych

W lipcu Lidl ponownie znalazł się na pierwszym miejscu.


Handel: typy reklamowanych sklepów


Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz sklepów z elektroniką (34 proc.) i dyskontów (26 proc.), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, swoją pozycję umocniły także sklepy meblowe, sieci budowlane oraz hipermarkety.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej

Opis: Niemal 60% reklam dotyczyła dyskontów i sklepów z elektroniką.


Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych


W lipcu marka Litrosal Zdrovit wygenerowała największe wydatki w branży farmaceutycznej – nieco ponad 6 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach z nieco mniejszymi wynikami znalazły się Steper, Perspiblock, Hepaslimin oraz Akustone.

fot. mat. prasowe

Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach na reklamę

Największe wydatki reklamowe wygenerował Litrosal


Farmacja: typy reklamowanych produktów


Wśród bardzo szerokiego wachlarzu produktów reklamowanych w branży farmaceutycznej największe budżety zostały przeznaczane na środki przeciwbólowe (17 proc.) oraz suplementy diety (13 proc.). Dalej można wymienić m.in. produkty wspomagające trawienie, związane z pielęgnacją i wspomagające wątrobę.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej

Farmacja najczęściej reklamuje tabletki przeciwbólowe.


Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych


W lipcu na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się mBank, który przeznaczył ponad 8 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Kolejne pozycje zajmują Blik Polskiego Standardu Płatności, Raiffeisen Polbank, ING oraz Provident.

fot. mat. prasowe

Marki finansowe o największych wydatkach reklamowych

W lipcu największy budżet na reklamę przeznaczył mBank.


Finanse: typy reklamowanych usług


W lipcu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (58 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń, płatności mobilnych oraz kart płatniczych.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży finansowej

W lipcu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości.


Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych


W lipcu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, wyprzedzając Cyfrowy Polsat, T-Mobile, Play i Orange.

fot. mat. prasowe

Marki telekomunikacyjne o największych wydatkach

W lipcu najczęściej reklamowano ofertę Plusa


Telekomunikacja: typy reklamowanych usług


W branży komunikacyjnej większość lipcowych reklam dotyczyła oferty na kartę (27 proc.). Dalej zmonitorowaliśmy sieci komórkowe, telewizję cyfrową, oferty na abonament i reklamy dostawców internetu.

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych


W lipcu w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na pierwszym miejscu znalazła się Skoda (ponad 7 mln zł), a tuż za nią Opel, Audi, Toyota oraz Nissan.

fot. mat. prasowe

Marki motoryzacyjne o największych wydatkach

Największe wydatki stały się udziałem Skody i Opla


Motoryzacja: typy reklamowanych produktów


Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (w lipcu 72 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, autoryzowanych dealerów oraz samochodów terenowych i sportowo-użytkowych.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży motoryzacyjnej

Motoryzacja reklamuje przede wszystkim samochody osobowe.


Informacje o badaniu
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w lipcu 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. Branża handlowa utrzymuje się na pierwszym miejscu z niezmienionym wynikiem, natomiast dogoniła ją branża farmaceutyczna. Wszystkie branże odnotowały spadek wydatków.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: