eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Nawyki zakupowe Pokolenia Z

Nawyki zakupowe Pokolenia Z

2018-07-25 13:01

Nawyki zakupowe Pokolenia Z

Jakie nawyki zakupowe ma Pokolenie Z? © djile - Fotolia.com

Pokolenie Z to już niemal 1/4 populacji naszego kraju i coraz bardziej licząca się rzesza konsumentów. Przede wszystkim należy pamiętać, że są to ludzie, którzy nie wyobrażają sobie życia bez nowych technologii i jako grupa konsumencka różnią się od innych niemal wszystkim - od procesu wyszukiwania produktu począwszy, na jego konsumpcji skończywszy. Jasne staje się zatem, że sektor e-commerce z dużą uwagą powinien wsłuchiwać się w formułowane przez Zetki potrzeby.

Przeczytaj także: Generacja Z na e-zakupach

Przed nami wyniki raportu Gen Z. Opracowanie oparte na Criteo Shopper Story przygląda się zwyczajom zakupowym pokolenia Z, czyli tej generacji konsumentów, której potrzeby zaczynają liczyć się w coraz większym stopniu.

Przypomnijmy, Gen Z to pokolenie osób, które przyszły na świat po 1995 roku. Szacuje się, że należy do niego już 23,5% populacji naszego kraju. Każdego roku coraz więcej "Zetek" rozpoczyna studia wyższe i wkracza na rynek pracy, zyskując tym samym środki na zaspokojenie swoich potrzeb konsumpcyjnych.

Stanowiąc potężną grupę konsumentów, z łatwością wywierają wpływ na sprzedawców i egzekwują od nich spełnianie swoich potrzeb. Dlatego marki i e-sklepy w pogoni za receptą na sukces, nie przestają badać i uczyć się ich potrzeb po to, by móc spełniać ich oczekiwania. Kluczowe cechy charakterystyczne dla pokolenia Z to młodość i mobilność – post-millenialsi są żądni nowości i doświadczania. To pokolenie Instagramu, które żyje w kulturze obrazów i wizualizacji, oczekuje od sprzedawców fajnych i estetycznych doznań i doświadczeń, jak również, pokazania jak produkty mogą być używane i zaprezentowania ich w najlepszy możliwy sposób.

fot. djile - Fotolia.com

Jakie nawyki zakupowe ma Pokolenie Z?

Choć 77% preferuje zakupy online to 80%, jeśli tylko ma czas, chętnie robi zakupy w sklepach stacjonarnych.


Ich kluczowe wartości w zakresie robienia zakupów to:


  • Spersonalizowane doświadczenia
  • Limitowana edycja
  • Unikatowość
  • Ładnie zaaranżowane wnętrza sklepów
  • Autentyczne historie marki

Kluczowe wnioski z globalnych wyników badań na temat nawyków zakupowych generacji Z:


  • Znacząca siła nabywcza: Pokolenie Z wydaje dużo zarówno w sieci jak i w sklepach stacjonarnych, zwłaszcza na sprzęt elektroniczny – średnio 220$ online i 169$ offline w ciągu około 6 miesięcy
  • Urządzenia mobilne: Generacja Z poświęca znacznie więcej czasu na korzystanie z urządzeń mobilnych, niż jakiekolwiek inne pokolenie – 11 godzin tygodniowo, nie licząc czasu pracy i wysyłanych mejli.
  • Obserwatorzy sieci: Generacja Z uwielbia oglądać i słuchać w Internecie – od programów TV, przez filmy online po muzykę i podcasty. Młodzi poświęcają na to około 22 godzin tygodniowo.
  • Sprzedaż w świecie rzeczywistym: przedstawiciele pokolenia Z cenią sklepy stacjonarne. Choć 77% preferuje zakupy online to 80%, jeśli tylko ma czas, chętnie robi zakupy w sklepach stacjonarnych.
  • Strony internetowe i aplikacje mają wpływ: Ponad 50% ankietowanych wskazało, że strony www oraz aplikacje mają większy wpływ na proces zakupu niż reklamy w wyszukiwarce, TV czy banery online.
  • Przygotowani gracze: Jest bardziej prawdopodobne, że Z-tki będą bardziej regularnie scanować stronę z produktem niż klikać i kupować. Tak zwany Webrooming, czyli poszukiwanie produktu w sieci, a kupowaniu w sklepie stacjonarnym uprawia 34% ankietowanych, z kolei 23% preferuje Showrooming – obejrzenie produktu w sklepie a kupienie go w sieci.
  • Wszystko spersonalizowane: Post-millenialsi oczekują, że wszystko będzie spersonalizowane, nawet reklamy. 63% przyznaje, że lubi reklamy, które niosą jakieś wartości.

Jak sprzedawcy mogą dotrzeć do pokolenia Z?


Sprzedawcy i brandy, które ucieleśniają wartości Gen Z, i którym w końcu udaje się zdobyć lojalność swoich konsumentów, oferują spersonalizowane doświadczenia, towary z limitowanej edycji, produkty unikatowe, sklepy z pięknym wystrojem wnętrz i autentyczne historie swoich marek.

Metodologia badań
Raport Gen Z poddał badaniu 940 przedstawicieli pokolenia Z na całym świecie, aby zrozumieć, podejście młodych do zakupów.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: