eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Nawyki zakupowe Pokolenia Z

Nawyki zakupowe Pokolenia Z

2018-07-25 13:01

Nawyki zakupowe Pokolenia Z

Jakie nawyki zakupowe ma Pokolenie Z? © djile - Fotolia.com

Pokolenie Z to już niemal 1/4 populacji naszego kraju i coraz bardziej licząca się rzesza konsumentów. Przede wszystkim należy pamiętać, że są to ludzie, którzy nie wyobrażają sobie życia bez nowych technologii i jako grupa konsumencka różnią się od innych niemal wszystkim - od procesu wyszukiwania produktu począwszy, na jego konsumpcji skończywszy. Jasne staje się zatem, że sektor e-commerce z dużą uwagą powinien wsłuchiwać się w formułowane przez Zetki potrzeby.
Przed nami wyniki raportu Gen Z. Opracowanie oparte na Criteo Shopper Story przygląda się zwyczajom zakupowym pokolenia Z, czyli tej generacji konsumentów, której potrzeby zaczynają liczyć się w coraz większym stopniu.

Przypomnijmy, Gen Z to pokolenie osób, które przyszły na świat po 1995 roku. Szacuje się, że należy do niego już 23,5% populacji naszego kraju. Każdego roku coraz więcej "Zetek" rozpoczyna studia wyższe i wkracza na rynek pracy, zyskując tym samym środki na zaspokojenie swoich potrzeb konsumpcyjnych.

Stanowiąc potężną grupę konsumentów, z łatwością wywierają wpływ na sprzedawców i egzekwują od nich spełnianie swoich potrzeb. Dlatego marki i e-sklepy w pogoni za receptą na sukces, nie przestają badać i uczyć się ich potrzeb po to, by móc spełniać ich oczekiwania. Kluczowe cechy charakterystyczne dla pokolenia Z to młodość i mobilność – post-millenialsi są żądni nowości i doświadczania. To pokolenie Instagramu, które żyje w kulturze obrazów i wizualizacji, oczekuje od sprzedawców fajnych i estetycznych doznań i doświadczeń, jak również, pokazania jak produkty mogą być używane i zaprezentowania ich w najlepszy możliwy sposób.

fot. djile - Fotolia.com

Jakie nawyki zakupowe ma Pokolenie Z?

Choć 77% preferuje zakupy online to 80%, jeśli tylko ma czas, chętnie robi zakupy w sklepach stacjonarnych.


Ich kluczowe wartości w zakresie robienia zakupów to:


  • Spersonalizowane doświadczenia
  • Limitowana edycja
  • Unikatowość
  • Ładnie zaaranżowane wnętrza sklepów
  • Autentyczne historie marki

Kluczowe wnioski z globalnych wyników badań na temat nawyków zakupowych generacji Z:


  • Znacząca siła nabywcza: Pokolenie Z wydaje dużo zarówno w sieci jak i w sklepach stacjonarnych, zwłaszcza na sprzęt elektroniczny – średnio 220$ online i 169$ offline w ciągu około 6 miesięcy
  • Urządzenia mobilne: Generacja Z poświęca znacznie więcej czasu na korzystanie z urządzeń mobilnych, niż jakiekolwiek inne pokolenie – 11 godzin tygodniowo, nie licząc czasu pracy i wysyłanych mejli.
  • Obserwatorzy sieci: Generacja Z uwielbia oglądać i słuchać w Internecie – od programów TV, przez filmy online po muzykę i podcasty. Młodzi poświęcają na to około 22 godzin tygodniowo.
  • Sprzedaż w świecie rzeczywistym: przedstawiciele pokolenia Z cenią sklepy stacjonarne. Choć 77% preferuje zakupy online to 80%, jeśli tylko ma czas, chętnie robi zakupy w sklepach stacjonarnych.
  • Strony internetowe i aplikacje mają wpływ: Ponad 50% ankietowanych wskazało, że strony www oraz aplikacje mają większy wpływ na proces zakupu niż reklamy w wyszukiwarce, TV czy banery online.
  • Przygotowani gracze: Jest bardziej prawdopodobne, że Z-tki będą bardziej regularnie scanować stronę z produktem niż klikać i kupować. Tak zwany Webrooming, czyli poszukiwanie produktu w sieci, a kupowaniu w sklepie stacjonarnym uprawia 34% ankietowanych, z kolei 23% preferuje Showrooming – obejrzenie produktu w sklepie a kupienie go w sieci.
  • Wszystko spersonalizowane: Post-millenialsi oczekują, że wszystko będzie spersonalizowane, nawet reklamy. 63% przyznaje, że lubi reklamy, które niosą jakieś wartości.

Jak sprzedawcy mogą dotrzeć do pokolenia Z?


Sprzedawcy i brandy, które ucieleśniają wartości Gen Z, i którym w końcu udaje się zdobyć lojalność swoich konsumentów, oferują spersonalizowane doświadczenia, towary z limitowanej edycji, produkty unikatowe, sklepy z pięknym wystrojem wnętrz i autentyczne historie swoich marek.

Metodologia badań
Raport Gen Z poddał badaniu 940 przedstawicieli pokolenia Z na całym świecie, aby zrozumieć, podejście młodych do zakupów.

oprac. : eGospodarka.pl

Zobacz także


Oceń

0 6

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.