Smart TV śledzi człowieka
2018-07-18 09:56
Smart TV © Destina - Fotolia.com
Przeczytaj także: 6 pytań o Internet Rzeczy
Urządzenia IoT mogą stanowić poważne zagrożenie dla danych i prywatności użytkowników. Ci ostatni nie zawsze mają tego świadomość.Jak podaje New York Times, miliony Amerykanów pozostają pod stałą obserwacją ich inteligentnych telewizorów, a pozyskane w ten sposób dane służą do określenia profili konsumenckich i ustalenia, jak duża ilość inteligentnych urządzeń znajduje się w ich domach. W kolejnym kroku dane te są wykorzystywane do określenia grup docelowych kampanii reklamowych.
Jedną z firm analizujących profile użytkowników w celu polecania im programów telewizyjnych „poprzez inteligentne rozpoznawanie treści na ekranie” jest Samba Interactive TV., która stworzyła oprogramowanie wykorzystywane m.in. w telewizorach marek Sony, Sharp, TCL i Philips. Pozwala ono na zbieranie danych użytkowników, często bez ich wyraźnej zgody.
fot. Destina - Fotolia.com
Smart TV
„Najczęściej nieświadomi użytkownicy włączają usługę bez zrozumienia warunków, zważywszy na to, że cała otrzymana treść jest spersonalizowana. Oczywiście dane są następnie wysyłane do marketerów” – komentuje Mariusz Politowicz inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken.
Oprogramowanie śledzi wszystkie informacje odbierane przez telewizję o oglądanych, obejrzanych filmach, reklamach i grach wideo odtwarzanych online, a także polityczną przynależność oglądanych programów, dzięki czemu marketerzy mogą kierować reklamy bezpośrednio do użytkowników.
Zwolennicy ochrony prywatności wielokrotnie zwracali na to uwagę, zachęcając producentów do większej przejrzystości swoich praktyk. Firma nie opublikowała statystyk, ale w przeszłości twierdziła, że ponad 90 procent użytkowników umożliwia tę usługę.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Inteligentne zabawki furtką dla cyberataków
-
Ciemna strona IoT
-
Cyfryzacja Polski: w obecnym tempie bez szans na sukces
-
1/3 Polaków doświadczyła redukcji etatów z powodu AI. Czy sztuczna inteligencja już odbiera nam pracę?
-
Czy inteligentne zabawki to dobry wybór na prezent świąteczny?
-
Internet Rzeczy: jak zadbać o cyberbezpieczeństwo IoT i IIoT?
-
Luksusowe marki: czy klasyka i prestiż potrzebują nowych technologii?
-
CEO Study: liczą się talenty, nowe technologie i partnerstwo
-
Ubezpieczyciele przed wyzwaniami. Klienci chcą prostych polis i nie tylko tego
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)