eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Biedronka i Lidl zyskują lojalność klientów

Biedronka i Lidl zyskują lojalność klientów

2018-05-24 11:05

Biedronka i Lidl zyskują lojalność klientów

Zakupy © Rido - Fotolia.com

Net Promoter Score (NPS), określający stopień lojalności klientów wskaźnik rekomendacji dla sieci handlowych, wskazuje, że najwięcej powodów do zadowolenia mogą mieć Biedronka i Lidl. Dla obu tych sieci wartość wskaźnika dla nabywców regularnych okazuje się najwyższa.

Przeczytaj także: Programy lojalnościowe faktycznie działają

Programy lojalnościowe zyskują na popularności, a wzrostowa tendencja wyraźnie zaznacza się już od kilku lat. Dziś zawsze lub często korzysta z nich 40 proc. kupujących. Dla porównania, w 2014 roku odsetek ten był o 15 punktów procentowych niższy.

Badania pokazują, że w odniesieniu do poprzednich 12 miesięcy w 2017 roku spadła liczba nabywców, którzy deklarowali realizowanie większości misji zakupowych. W górę wspięła się natomiast przeciętna miesięczna częstotliwość dokonywania rutynowych zakupów oraz średnia wartość pojedynczej transakcji. Najbardziej pokaźne wzrosty w jednorazowych wydatkach dostrzegalne są w przypadku zakupów okolicznościowych, poszukiwania okazji/promocji oraz zakupów spontanicznych.

Renata Twardowska, ekspert GfK w dziale Consumer Panel & Shopper, komentuje:
„Specyfika kanału sprzedaży warunkuje realizację określonej misji zakupowej. Sklepy dyskontowe coraz częściej stają się miejscem dokonywania bieżących rutynowych zakupów, odwrotnie niż ma to miejsce w supermarketach, gdzie w przypadku tego rodzaju misji zakupowej odnotowano spadki.”

fot. Rido - Fotolia.com

Zakupy

Biorąc pod uwagę znajomość sieci detalicznych, niemal wszyscy nabywcy wskazują sieć Biedronka.


Biorąc pod uwagę znajomość sieci detalicznych, niemal wszyscy nabywcy wskazują sieć Biedronka. Ponadto, ponad połowa z nich jako pierwszą wymienia tę sieć spontanicznie. Na kolejnych miejscach znalazły się sieci Lidl, Tesco i Kaufland ze znajomością wspomaganą na poziomie 70-83 proc.

Renata Twardowska mówi:
„Sklepy sieci Biedronka wyróżnia dobrze odbierany przez klientów program lojalnościowy oraz szeroka oferta produktów marki własnej. Natomiast jej bezpośredniego konkurenta – sklepy sieci Lidl – inspirująca oferta produktowa wysokiej jakości i jej unikatowość.”

Pod względem znajomości sieci drogeryjno-kosmetycznych najczęściej wymieniane są sklepy sieci Rossmann (88 proc.), Drogerie Natura (52 proc.) oraz Hebe (41 proc.). Sieć Rossmann jest również najczęściej polecaną drogerią wśród klientów regularnych i okazjonalnych.

Renata Twardowska dodaje:
„Na rynku sieci drogeryjno-kosmetycznych sklepy sieci Rossmann wyróżniają się przystępnymi cenami, dogodną lokalizacją oraz częstymi promocjami. Atutem Drogerii Natura jest szeroka oferta produktów w atrakcyjnych cenach. Odmiennie są postrzegane sieci Douglas i Sephora, które z jednej strony są kojarzone z wyższymi cenami, z drugiej strony jednak – z unikatowością oferty i produktami wysokiej jakości.”

O badaniu
Badanie GfK Shopping Monitor 2018 zostało przeprowadzone w listopadzie 2017 roku metodą wywiadów face-to-face CAPI na próbie osób odpowiedzialnych za zakupy produktów FMCG do gospodarstwa domowego.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: