eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy nie chcą ograniczenia reklamy piwa

Polacy nie chcą ograniczenia reklamy piwa

2018-03-20 10:01

Polacy nie chcą ograniczenia reklamy piwa

Piwo © Givaga - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Podpisana przez Prezydenta nowelizacja ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi dopiero co weszła w życie, a rządzący już planują kolejne kroki, które uderzyć mogą w branżę alkoholową. Tym razem chodzi o zakaz reklamy piwa. Co o takim pomyśle sądzą Polacy? Okazuje się, że niemal 6 na 10 z nas (59 proc.) jest przeciwnych takiemu ograniczeniu. Ten opór to głównie efekt niewiary w to, że tego rodzaju zakaz mógłby w jakimkolwiek stopniu przyczynić się do rozwiązania problemów związanych z nadużywaniem alkoholu.
Wprowadzone zmiany w przepisach ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi rozszerzyły uprawnienia samorządów o możliwość decydowania o tym, kiedy i gdzie sprzedawany jest alkohol. Zdaniem ustawodawcy ma się to przyczynić do rozwiązywania problemów z nadmiernym spożyciem napojów wyskokowych w społeczeństwie, a w efekcie również prowadzić do zmniejszenia ich konsumpcji.

Rządzący postanowili nie czekać na rezultaty zmian i iść o krok dalej - resor zdrowia już forsuje nowe rozwiązanie. Tym razem chodzi o reklamy piwa, których emisja miałaby zostać przesunięta z godziny 20.00 na 23.00, a więc właściwie zredukowana do zupełnego minimum. Ministerstwo nie bierze tu pod uwagę nie tylko interesu ekonomicznego producentów, ale też opinii społecznej. Co więcej, chce "przepchnąć" przepisy pomimo braku dowodów, które miałyby wskazywać związek pomiędzy reklamowaniem piwa a jego nadmiernym poziomem spożycia.

Zniknie reklama, znikną problemy?


Większość (59 proc.) Polaków uważa, że rząd nie powinien zakazywać reklamy piwa. Tylko co czwarty (25 proc.) popiera wprowadzenie takiego rozwiązania. Zdania na ten temat nie ma 16 proc. respondentów.

fot. mat. prasowe

Czy uważa Pan/Pani, że rząd powinien zakazać reklamy piwa?

6 na 10 respondentów nie chce zakazu reklamy piwa.


Ryzykowne 7 procent


Z danych Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wynika, że zdecydowana większość, bo aż 80 proc. Polaków pije umiarkowanie, czyli nie więcej niż 6 litrów czystego alkoholu rocznie. To mniej niż przeciętny Szwed czy Niemiec . Tylko 7 proc. konsumentów spożywa alkohol w sposób problemowy, wypijając minimum 12 litrów 100-proc. alkoholu w ciągu roku. Grupa ta, do której należy zdecydowana mniejszość społeczeństwa, odpowiada za konsumpcję blisko połowy (46 proc.) alkoholu spożywanego każdego roku w Polsce.

Badanie Kantar Public „Opinie na temat akcyzy na piwo w Polsce” zostało przeprowadzone w lipcu 2017 r. na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1116 Polaków powyżej 18 r.ż.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: