eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › DIY - szansa na produktowy product placement

DIY - szansa na produktowy product placement

2018-03-02 13:09

DIY - szansa na produktowy product placement

DIY © Wasana - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

DIY jest kojarzone z hobbistyczną dłubaniną, podczas której robimy coś z niczego. Coraz częściej jednak ta dłubanina ma twarz znanych marek, które nawiązują współpracę z influencerami. Postanowiliśmy przyjrzeć się dyskusji na temat DIY, która miała miejsce na przestrzeni ostatniego roku i zobaczyć jakie kategorie cieszą się największą popularnością.

Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania I 2018

Gdzie rozmawiamy o DIY?


Na przestrzeni ostatniego roku pojawiło się blisko 900 tysięcy wzmianek na temat DIY. Ponad połowa dyskusji miała miejsce pod treściami z kategorii foto i video. Najpopularniejszą przestrzenią dyskusji był YouTube, na którym internauci chętnie komentowali publikowane tutoriale. Drugą najpopularniejszą przestrzenią dyskusji był Instagram, natomiast Facebook znalazł się dopiero na trzecim miejscu.

Czego i gdzie szukamy?


W kontekście DIY dominuje 5 kategorii wyszukań w Google: zapytania związane z poszukiwaniem źródeł inspiracji, przepisów na świąteczne ozdoby i upominki, ciekawych elementów wystroju mieszkania, nieoczywistych prezentów oraz sposobów na wykonanie konkretnych przedmiotów.

fot. mat. prasowe

Przestrzeń dyskusji o DIY

Najpopularniejszą przestrzenią dyskusji był YouTube.


Kategoria inspiracje – najczęściej, gdy szukamy inspiracji zaczynami od strony Pinterest, YouTube’a oraz blogów. Do najczęściej wyszukiwanych blogów w kontekście DIY należą: Stylowi, Zszywka oraz Twoje DIY.

Kategoria DIY świąteczne – najczęściej wyszukiwaną kategorią DIY jest kategoria świąteczna. Jest ona przede wszystkim związana ze świętami Bożego Narodzenia oraz pomysłami na dekoracje świąteczne czy kreatywne sposoby na pakowanie prezentów.

Kategoria wystrój – kolejną popularną kategorią wyszukiwanych tutoriali są te związane z elementami wystroju. Internauci szukają pomysłów na ozdobę do mieszkania, pokoju oraz łatwy sposób na renowację mebli.

Kategoria prezenty – ostatnią dużą kategorią przepisów wyszukiwanych przez internautów są pomysły na prezent, obok prezentów urodzinowy, walentynkowych coraz częściej pojawia się kategoria prezentów ślubnych.

Pozostałe wyszukania w Google związane były z często z zainteresowaniem konkretnymi przedmiotami, np. kalendarzami, czy zabawkami dla dzieci.

fot. mat. prasowe

Najpopularniejsze trendy DIY

Najczęściej, gdy szukamy inspiracji zaczynami od strony Pinterest.


Co wywołuje dyskusje?


Największy wzrost dyskusji miał miejsce w grudniu, kiedy królowały DIY związane ze świątecznymi prezentami, ozdobami na choinkę czy pakowaniem prezentów. Nie była to jednak najczęściej komentowana kategoria – największą dyskusję wywołały tutoriale poświęcone Slime oraz vlogi związanym z tematem szkoły.

fot. mat. prasowe

Popularność tematyki DIY

Największy wzrost dyskusji miał miejsce w grudniu, kiedy królowały DIY związane ze świętami.


WeronikaGawarska

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: DIY, monitoring mediów

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: