eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Gdzie najszybszy internet mobilny w XI 2017?

Gdzie najszybszy internet mobilny w XI 2017?

2017-12-19 09:00

Gdzie najszybszy internet mobilny w XI 2017?

Kto ma najszybszy internet mobilny? © REDPIXEL - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Który operator ma najszybszy Internet mobilny? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w naszym listopadowym Rankingu Operatorów Komórkowych RFBenchmark. Prezentujemy w nim wyniki pomiarów wykonanych przez użytkowników naszej aplikacji na terenie całego kraju.
Z badań wynika, że w minionym miesiącu ponad 3/4 użytkowników korzystało z technologii 4G. W obrębie 3G znalazło się 23,59% osób, z kolei ze standardu drugiej generacji korzystało tylko 0,65% internautów.

Okazuje się, że ponad 35% pomiarów szybkości internetu dokonali użytkownicy aplikacji RFBenchmark korzystający z sieci Plus (35,58%). Z sieci Orange wykonano 27,54% pomiarów, a w sieci Play 23,98%. Najrzadziej prędkość łącza mierzyli użytkownicy T-Mobile, którzy odpowiadali jedynie za 12,90% pomiarów.

Badanie dowodzi również, że nasi czołowi operatorzy dość zacięcie ze sobą rywalizowali. W minionym miesiącu najszybszą średnią prędkość pobieranych danych LTE oferował swoim użytkownikom T-Mobile (25,89 Mb/s). W kategorii średniej szybkości wysyłania danych zwyciężył Orange (12,08 Mb/s). Pomarańczowy operator okazał się także najlepszy pod kątem wartości ping (41,84 ms).

fot. mat. prasowe

Jakość usług i prędkość internetu mobilnego wiodących operatorów w Polsce

Rywalizacja pomiędzy czterema największymi polskimi operatorami komórkowymi jest zacięta.


Szybkość Internetu mobilnego w Polsce – który operator ma najszybszy Internet LTE?

Średnia szybkość pobieranych danych: T-Mobile


Listopadowe pomiary szybkości Internetu mobilnego w Polsce przyniosły zmiany w naszym rankingu operatorów komórkowych. Co prawda najwyższą średnią szybkością pobieranych danych (LTE) w dalszym ciągu może pochwalić się T-Mobile (28,05 Mb/s), ale za plecami lidera doszło do roszady. Na drugie miejsce podium wskoczył Plus (23,5 Mb/s), wyprzedzając tym samym Orange (22,92 Mb/s). 4 miejsce od kilku miesięcy okupuje Play (18,4 Mb/s).

fot. mat. prasowe

Szybkość pobierania danych (LTE)

Najwyższą średnią szybkością pobieranych danych (LTE) w dalszym ciągu może pochwalić się T-Mobile.


Średnia szybkość wysyłania danych: Plus


Wyraźne zmiany zaszły także w kategorii średniej szybkości wysyłania danych (LTE). Na pierwszym miejscu na podstawie pomiarów szybkości Internetu mobilnego sklasyfikowaliśmy sieć Plus. Jej abonenci mogą się cieszyć wysyłaniem danych ze średnią prędkością 12,44 Mb/s. Na miejscu drugim pojawił się Orange (10,71 Mb/s) nieznacznie wyprzedzając T-Mobile (9,98 Mb/s). Podobnie jak pod względem średniej szybkości pobierania danych, najsłabszy okazał się Play (6,77 Mb/s).

Najniższa wartość Ping: Orange


Orange oddał pola konkurentom w poprzednich kategoriach, ale obronił swoją pozycję notując najniższą wartość ping spośród operatorów komórkowych w Polsce – 40,57 ms. Na drugiej pozycji uplasowała się sieć T-Mobile (42,72 ms), a Plus rzutem na taśmę obronił się przed ostatnim miejscem (46,99 ms). Czwarte miejsce przypadło sieci Play (47,28 ms).

fot. mat. prasowe

Zalecane parametry łącza, pozwalające na bezproblemowe korzystanie z poszczególnych usług

Gry sieciowe czasu rzeczywistego wymagają sporych prędkości.

fot. mat. prasowe

Przykładowe czasy dostępu do poszczególnych usług Internetowych

Przy szybkim łączu otwarcie strony WWW zabiera 2s.


W jaki sposób zebraliśmy dane do rankingu?


Pomiary są zbierane od użytkowników korzystających aplikacji mobilnej RF Benchmark . Dzięki niej możemy mierzyć podstawowe parametry sieci komórkowej – między innymi poziom i jakość sygnału w zależności od technologii w jakiej pracuje urządzenie mobilne, informacje na temat operatora sieci komórkowej czy też państwie, na terenie którego znajduje się smartfon. Dodatkowo na żądanie wykonywane są pomiary szybkości internetu podczas pobierania i wysyłania danych, a także test opóźnienia.

W momencie, gdy aplikacja odnotuje niskiej jakości połączenie głosowe, brak usług internetu mobilnego lub innej usługi, ma ona możliwość zaraportowania aktualnej pozycji użytkownika, gdzie wystąpił problem z daną usługą.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

26 26

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.