eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Niska lojalność pracowników winą szefa?

Niska lojalność pracowników winą szefa?

2017-12-04 10:32

Niska lojalność pracowników winą szefa?

Niezadowoleni pracownicy © Andrey Popov - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

"Zawiedzione nadzieje". Taki, alternatywny tytuł można byłoby nadać opracowanemu przez ADP Research Institute raportowi "Evolution of Work 2.0". Z opracowania wynika, że o niespełnionych przez pracodawców obietnicach mówi aż 57%, a 47% twierdzi, iż mogą one przesądzić o rozstaniu z firmą. Jasne zatem staje się, że na lojalność pracowników mogą liczyć jedynie ci pracodawcy, którzy nie tylko zrozumieją, czego chcą zatrudnieni, ale i wyjdą tym oczekiwaniom naprzeciw.

Przeczytaj także: Wykształcenie wyższe opłaca się wszystkim

Podstawą opracowania "Evolution of Work 2.0" są wywiady przeprowadzone pośród przeszło 8500 pracowników i pracodawców reprezentujących 13 krajów Starego Kontynentu. Oto główne wnioski, jakie nasuwają się po jego lekturze.

Co jest magnesem na pracownika a wręcz przeciwnie?


Jak czytamy w raporcie, pracodawcy zdają sobie sprawę, że lojalność podwładnych może pozostawiać wiele do życzenia. Z drugiej jednak strony na uwagę zasługują deklaracje samych pracowników, którzy utrzymują, że byliby znacznie bardziej przywiązani do swoich firm, o ile tylko te ostatnie traktowałyby ich w lepszy sposób i wywiązywały się z obietnic formułowanych na początku współpracy.

Jednocześnie okazuje się, że lojalność pracowników wcale nie jest kwestią nastawienia, ale zachowań w obszarze zarządzania. Jednym z argumentów, które decydują po pozostaniu w firmie jest jasna ścieżka rozwoju. We wszystkich badanych krajach, pracownicy w znacznie mniejszym odsetku deklarują, że słyszeli o możliwości awansu wewnątrz przedsiębiorstwa niż pracodawcy. Ci natomiast zapewniają, że dają takie możliwości i informują o nich.
– To, co przyciągnęło pracownika do miejsca pracy, to w większości te same rzeczy, które sprawiły, że zdecydował się na odejście. Pracodawcy muszą zmienić swoją postawę i zaspokoić szerszy zestaw potrzeb w zakresie osobistego rozwoju pracowników. Obecnie pracodawcy bardzo starają się pozyskać uzdolnionych pracowników, skupiając się tym samym na początkowych etapach tj. rekrutacji czy onboardingu. Jednak, aby zatrzymać pracowników w organizacji, pracodawcy muszą pamiętać, co im obiecali na początku i zagwarantować, że te obietnice zostaną spełnione. Najważniejsza rola pracodawcy w dużej mierze zaczyna się właśnie w tym momencie i przejawia się na wielu obszarach, począwszy od rozwoju, szkoleń po dobrą atmosferę w pracy – mówi Magdalena Dacka, HR Business Partner, ADP Polska

Pieniądze to nie wszystko


Dla pracowników płace i dodatkowe wynagrodzenie są istotnym elementem, dla którego decydują się podjąć pracę i w niej pozostać (47%). Jednak środowisko pracy, relacje z kolegami, atmosfera oparta na zaufaniu, pochwały czy uznanie szefa mają znacznie większe znaczenie. Dlatego też pracownicy sądzą, że ich pracodawcy dość dobrze wypadają w początkowym etapie współpracy, jednak wraz z biegiem czasu idzie im to coraz gorzej. Analizując, pracownicy dobrze oceniają obszary zarządzania takie jak rekrutacja (41%), wprowadzenie do pracy (44%) i szkolenia (46%).

fot. mat. prasowe

Pracodawcy vs. pracownicy

Europejscy pracownicy stosunkowo nisko oceniają swoje firmy pod kątem większości obszarów zarządzania talentami.


Wszystko w rękach pracodawców


Europejscy pracownicy stosunkowo nisko oceniają swoje firmy pod kątem większości obszarów zarządzania talentami. Ta rozbieżność jest najważniejszym problemem dla specjalistów HR. Firmy muszą rozpoznać wzajemne oddziaływanie tych różnic, a także opracować narzędzia, techniki i programy mające na celu zlikwidowanie rozbieżności. Poczucie docenienia wydaje się być kluczowym czynnikiem satysfakcji z pracy oraz kwestią, w której pracodawcy mogą się znacznie poprawić, w porównaniu do innych emocjonalnych wskaźników, takich jak lojalność pracowników, zaangażowanie i zaufanie.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: