eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wideo marketing. Trendy 2018

Wideo marketing. Trendy 2018

2017-11-19 00:44

Wideo marketing. Trendy 2018

Jakie trendy w wideo marketingu na 2018? © gustavofrazao - Fotolia.com

Według badania AdEx w pierwszym kwartale 2017 roku udział wideo w reklamach internetowych wzrósł do 20,1%. Chociaż rok 2017 niewątpliwie był rokiem wideo marketingu, eksperci prognozują, że w 2018 jego udział w rynku będzie jeszcze większy. Na co zatem warto postawić w nadchodzącym roku, planując działania marketingowe?

Przeczytaj także: Marketing pod znakiem AI. Poznaj najważniejsze trendy 2017

Wideo jest jednym z najbardziej rozwijających się formatów reklamowych. Obecnie aż 35% wszystkich wydatków na reklamę w Internecie, stanowią wydatki na wideo marketing. Generuje ono największą sprzedaż, dlatego też firmy i marketerzy muszą wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i w swoich kampaniach postawić na ten trend. Jednak wraz z rozwojem wideo marketingu, wzrastają potrzeby odbiorców – stają się oni coraz bardziej wymagający, a co za tym idzie, przyciągnięcie ich uwagi jest nie lada wyzwaniem. Aby sprostać tym wymaganiom, należy tworzyć bardziej angażujące i innowacyjne treści, w coraz lepszej jakości. Jest to możliwe dzięki rozwijającej się technologii i ciągłemu badaniu potrzeb konsumentów. Szacuje się, że 20% osób wyłącza film po 10 sekundach, gdy nie jest on wystarczająco interesujący. Przygotowując strategie marketingową na 2018 rok, warto skupić się na poniższych trendach w wideo. Wykorzystanie ich w strategii marketingowej na pewno zwróci uwagę odbiorców.

Aby sprostać tym wymaganiom, należy tworzyć bardziej angażujące i innowacyjne treści, w coraz lepszej jakości. Jest to możliwe dzięki rozwijającej się technologii i ciągłemu badaniu potrzeb konsumentów. Szacuje się, że 20% osób wyłącza film po 10 sekundach, gdy nie jest on wystarczająco interesujący. Przygotowując strategie marketingową na 2018 rok, warto skupić się na poniższych trendach w wideo marketngu. Wykorzystanie ich w strategii marketingowej na pewno zwróci uwagę odbiorców.

Live video streaming


Mimo, że trend ten miał silną pozycję w 2017 roku, to w nadchodzącym należy się spodziewać, że jego wpływ wzrośnie jeszcze bardziej. Jest to świetny sposób na zbliżenie się do klienta, poprzez pokazanie bardziej ludzkiej strony marki. Odbiorcy mogą na żywo uczestniczyć w wydarzeniach, śledzić je zza kulis, a także zadawać pytania. Live video streaming generuje większe zaangażowanie odbiorców i pozwala im pełniej uczestniczyć w wydarzeniach związanych z danym firmą czy produktem.

fot. gustavofrazao - Fotolia.com

Jakie trendy w wideo marketingu na 2018?

Wzrośnie popularność video 360 ze względu na większą dostępność technologii i niższe koszty tworzenia tego typu wideo.


Video 360


Popularność video 360 w nadchodzącym roku wzrośnie między innymi ze względu na większą dostępność technologii i niższe koszty tworzenia tego typu wideo. Na początku trend ten był wykorzystywany głównie w mediach społecznościowych przez podróżników, chcących przekazać swoim odbiorcom, w sposób bardziej realistyczny, wrażenia z podróży. Obecnie często jest stosowany w branży hotelarskiej i podróżniczej, gdyż pozwala odbiorcom na lepsze zapoznanie się z obiektem.

VR video


Wirtualna rzeczywistość to jeden z najmniej jeszcze rozwiniętych trendów w wideo marketingu. Aby znaleźć się w wirtualnej rzeczywistości, marketer musi nakłonić użytkownika do założenia specjalnych okularów, które projektują sztuczne otocznie. Ten sposób prezentacji wpływa na poprawę doświadczeń konsumentów i „przenosi” ich do określonego przez aplikację miejsca.

Mobile views


Ciągłe ulepszanie urządzeń mobilnych sprawia, że coraz więcej osób ogląda wideo właśnie na smartfonach oraz tabletach. W 2017 roku prawie 50% wyświetleń wideo, to wyświetlenia na urządzeniach mobilnych. Zakładając, że tendencja ta będzie wzrastała, ważne jest, aby marki optymalizowały swoje filmy do rozdzielczości urządzeń mobilnych. Eksperci przewidują, że w następnych latach wykorzystanie urządzeń mobilnych do oglądania filmów wzrośnie o 25%.

Rola i znaczenie wideo marketingu w 2018 roku


Marketing z roku na rok staje się bardziej interaktywny, dlatego też w 2018 roku wideo zwiększy swoją wydajność i odegra znaczącą rolę w strategiach marketingowych wielu marek. Dlaczego firmy powinny jeszcze bardziej skupić się na wideo marketingu podczas planowania kampanii?

Odpowiedzią na potrzeby odbiorców jest wideo, które jest – unikatowe i oryginalne, ale także odpasowane do użytkownika i jego potrzeb. Treści wideo są bardziej przekonujące, w większym stopniu wpływają na emocje oraz lepiej skupiają uwagę odbiorców, do tego generują nieporównywalnie więcej zaangażowania niż obraz czy tekst. Warto zatem wziąć pod uwagę wspomniane wyżej trendy, które z pewnością pomogą firmom w osiągnięciu zamierzonego celu.

Mariusz Maksymiuk – CEO agencji interaktywnej

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: