2 na 3 instytucje finansowe padły ofiarą cyberprzestępcy
2017-10-25 13:30
Ataki na instytucje finansowe © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: W walce o cyberbezpieczeństwo banków potrzeba innowacji
Oczekiwania formułowane przez konsumentów zmuszają instytucje finansowe do modyfikacji w strategiach bezpieczeństwa. Wyzwaniem dla nich jest przede wszystkim rosnące zapotrzebowanie na usługi w czasie rzeczywistym, ale również intensywnie zmieniający się krajobraz cyberzagrożeń. Spać spokojnie nie dają również cyberataki, które -aby skutecznie przechytrzyć stosowane tradycyjnie zabezpieczenia - stają się coraz bardziej wyrafinowane. Specjaliści Fortinet podkreślają też, że liczbę możliwych wektorów ataku zwiększa dodatkowo coraz częstszy dostęp do sieci za pomocą urządzeń mobilnych oraz rosnąca popularność rozwiązań chmurowych.Dotychczas bezpieczeństwo sieci zwykło koncentrować się na działaniach, które miały zapobiegać włamaniom. Ta strategia polega na umieszczeniu na obszarze sieci zabezpieczeń w celu wykrycia i zatrzymania złośliwego oprogramowania. Jednak dzisiejsza architektura sieci jest dynamiczna, co zmniejsza skuteczność ochrony.
Dane muszą być bezpieczne, szybciej i łatwiej dostępne na różnych urządzeniach pomimo ciągłego zagrożenia atakiem. Instytucje finansowe będą więc musiały być przygotowane na nowe działania cyberprzestępców, które mogą zagrażać ich podstawowym funkcjom.
Dyrektorzy banków mają tę świadomość. Spośród nich aż 81% przyznaje zaniepokojenie tempem technologicznych zmian. W dodatku 2/3 organizacji finansowych doświadczyło przynajmniej jednego cyberataku w ciągu 2016 roku. W 98% przypadków system zabezpieczeń został naruszony w minutę lub szybciej. Warto też zwrócić uwagę na kolejne dwie wartości: 48% wszystkich ataków zostało skierowanych na aplikacje webowe , a wciąż popularne są też ataki typu DDoS, które stanowiły z kolei 34% przypadków wszystkich incydentów.
fot. mat. prasowe
Ataki na instytucje finansowe
Niepokojące jest to, że 15% ataków pozostawało nieodkrytych przez kilka miesięcy lub dłużej.
- W tym czasie przestępcy mogli mieć swobodny dostęp do różnego rodzaju danych: teleadresowych danych klientów, historii kredytowej, operacji na kontach czy historii zatrudnienia – mówi Wojciech Ciesielski, kierownik ds. klientów kluczowych sektora finansowego w Fortinet. – Niesie to konsekwencje i dla klientów, których dane lub dostęp do ich konta mogą zostać sprzedane na czarnym rynku, i dla samych instytucji, które w wyniku naruszeń mogą stracić szacunkowo do 3% swojej wartości rynkowej.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Fake hacking. Jak się przed nim chronić?
-
Europejski Bank Centralny ostrzega przed cyberatakami ze strony Rosji
-
Cyberprzestępcy nie przespali świąt. Zaatakowali m.in. linie lotnicze i kopalnie
-
Bezpieczeństwo cybernetyczne - prognozy na 2020 r.
-
8 obszarów ryzyka w cyberbezpieczeństwie 2019
-
Nadchodzą ataki hakerskie V generacji
-
Wojna szpiegów: cyberprzestępcy kradną sobie ofiary
-
Ataki hakerskie w bankach. To już nie są przelewki
-
Nie ma ataku na polskie banki
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)