eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościMedia › Reklamodawcy w TV: farmacja i długo długo nic

Reklamodawcy w TV: farmacja i długo długo nic

2017-08-31 12:32

Reklamodawcy w TV: farmacja i długo długo nic

Reklama w TV © 0meer - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Według domu mediowego Codemedia, największym reklamodawcą telewizyjnym minionego półrocza okazała się farmacja. Pierwszą pozycję zestawienia ponownie zajął Aflofarm z GRP na poziomie 114 551, 24, a za nim uplasowali się Polpharma oraz Unilever. Z TOP 10 wypadł T-Mobile, który ustąpił miejsca PepsiCo.
Najnowsze zestawienie Codemedia dowodzi, że w I połowie bieżącego roku reklamodawcy nie zdecydowali się na cięcia w budżetach reklamowych. Wszyscy wydali więcej niż rok wcześniej, a liderem wzrostów okazały się US Pharmacia Inc. i Polpharma, które powiększyły swoje wydatki na reklamę o odpowiednio 30% i 28%. To jednak nie zaszkodziło Aflofarmowi, który już po raz kolejny uplasował się na pierwszej pozycji TOP 10 z dwukrotnie wyższym GRP niż druga w kolejności Polpharma.
W TOP 10 najbardziej prężnych reklamodawców dominują farmacja i FMCG. Intensywność działań tej pierwszej wynika najprawdopodobniej z zapowiadanej już od dawna ustawy, która miałaby wprowadzić ograniczenia w reklamie produktów farmaceutycznych. Jeżeli US Pharmacia Inc. utrzyma dynamikę wzrostu w drugiej połowie roku, jest szansa, że podium obejmujące cały 2017 roku przypadnie tylko tej kategorii – mówi Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

Jeżeli chodzi o przedstawicieli sektora FMCG to w zestawieniu obejmującym pierwsze półrocze 2017 roku znaleźli się: Unilever, Nestle, Ferrero oraz Procter & Gamble i PepsiCo.

fot. mat. prasowe

Najaktywniejsi reklamodawcy

Zdecydowanym liderem jest Aflofarm z GRP na poziomie 114 551, 24, za nim plasuje się Polpharma.

Większość reklamodawców przesunęło się w rankingu o jedną pozycję w górę lub w dół, co jest efektem niewielkich zmian w ilości wygenerowanych przez ich marki GRP – dodaje Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

W TOP 10 uplasował się także przedstawiciel sektora handlowego – Lidl, który zanotował wzrost aktywności o 10% w porównaniu rok do roku. W zestawieniu najaktywniejszych reklamodawców w telewizji utrzymał się jeden telekom – Orange S.A.

Ranking najbardziej aktywnych reklamodawców w telewizji jest przygotowywany przez dom mediowy Codemedia raz na pół roku.

fot. mat. prasowe

Najaktywniejsi reklamodawcy H1 2017 vs H1 2016

Większość reklamodawców przesunęło się w rankingu o jedną pozycję w górę lub w dół.


oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.