eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Opis produktu: po pierwsze słowa kluczowe

Opis produktu: po pierwsze słowa kluczowe

2017-08-30 11:58

Opis produktu: po pierwsze słowa kluczowe

Sprzedaż online © fot. mat. prasowe

Na sukces w branży e-commerce składa się wiele kwestii. Do tego, ze względu na wyrastającą jak grzyby po deszczu konkurencję, nie jest o niego łatwo. Jak się wyróżnić i przy okazji zostawić w tyle konkurentów? Jak przekonać właśnie do siebie? W przypadku handlu przez internet kluczowe znaczenie ma sprawnie skonstruowany opis produktu oraz - nomen omen - słowa kluczowe. Jak ugryźć ten temat? Oto kilka wskazówek od Okazje.info.

Skuteczny przekaz


Zakupy przez Internet mają bez wątpienia wiele zalet, ale równocześnie stanowią pewnego rodzaju wyzwanie. W przeciwieństwie do kupowania w sklepach stacjonarnych, nie dają nam możliwości bezpośredniego obcowania z produktem. Nie możemy dotknąć, przymierzyć czy wypróbować. Narzędziem, które ma stanowić namiastkę tych doświadczeń, jest opis produktu. Jeżeli jest on stworzony z należytą dbałością, powinien rozwiewać wszystkie nasze wątpliwości i zachęcać do zakupu. Jego drugą, choć wcale nie mniej ważną rolą, jest wpłynięcie na pozycjonowanie strony. Jeśli bowiem opis produktu zawiera dobrze dobrane słowa kluczowe, to wówczas zwiększa się znacznie prawdopodobieństwo wyświetlania go na wyższych miejscach w wynikach wyszukiwania.

Dla klienta…


Odpowiednio stworzony w sklepie internetowym opis produktu powinien być zgodny z fundamentalną zasadą marketingową: AIDA. Inaczej mówiąc, powinien tak oddziaływać na konsumenta, aby wywołać u niego kolejno reakcje: A (attention) – przykucie uwagi, I (interest) - zainteresowanie, D (desire) - wzbudzenie chęci posiadania, A (action) - wezwanie do zakupu. Jak to zrobić w praktyce? Oto kilka wskazówek.

Opis, który ma zachęcić klienta do zakupu w naszym sklepie, musi spełniać określone warunki. Jednym z nich jest unikalność - nie może stanowić dokładnej kopii opisu producenta, szczególnie jak ma wpływać na pozycjonowanie strony. Powinien być prosty, przyjazny i zrozumiały, a także wyczerpujący i precyzyjny, ale nie za długi. Ważne, aby posługiwać się językiem korzyści. Co zyskam kupując ten produkt? Jak poprawi się moje życie? Dlaczego go potrzebuję?

Należy używać odpowiednich przymiotników i przysłówków, ale z umiarem, aby zachować wiarygodność. Ważna jest strona czynna czasowników, podkreślająca akcję, a także unikanie zdań wielokrotnie złożonych. Bezpiecznie jest zrezygnować ze zwrotów zagranicznych i ich bezpośrednich tłumaczeń. Szczególną uwagę należy zwrócić na poprawność stylistyczną, gramatyczną i ortograficzną. Czymś zupełnie innym niż opis jest specyfikacja techniczna, którą również warto dołączyć do podstrony produktu - z myślą o konsumentach, którzy szukają ściśle określonych parametrów.

fot. mat. prasowe

Sprzedaż online

Kluczowe narzędzie, mające wpływ na sprzedaż online, to opis produktu.


… i dla wyszukiwarki


O tym, czy klient trafi na stronę naszego sklepu decyduje w dużej mierze to, jak strona jest pozycjonowana w wynikach wyszukiwania Google. Bardzo istotną częścią szeroko pojętego marketingu internetowego jest SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli optymalizacja treści zawartych na stronie www, pod kątem czytelności i atrakcyjności robotów wyszukiwarek. Poza odpowiednim dostosowaniem witryny, obejmującym zarówno to, co widoczne dla użytkownika, jak
i szereg zmian w kodzie źródłowym, na pozycjonowanie strony mają wpływ słowa kluczowe. Dlatego też, szczególnie istotny jest właściwy dobór haseł, które mają doprowadzić klienta na stronę za pośrednictwem wyszukiwarki. Nie mogą być zbyt ogólne, operujące samą kategorią (np. sukienki), bo konkurencja będzie wtedy ogromna, ani za bardzo zawężone. Aby właściwie je dobrać trzeba znać sposób myślenia i działania klientów.

Tworząc opis produktu w sklepie internetowym, należy pamiętać o używaniu słów kluczowych, ale z umiarem. Wystarczą dwa - trzy w jednym tekście. Co ważne, słowa kluczowe można odmieniać, a także używać synonimów. Wyszukiwarki coraz lepiej sobie radzą z odpowiednim ich przyporządkowywaniem. Równie istotna w przypadku pisania pod kątem SEO, tak jak z perspektywy klienta, jest unikalność treści. Jeśli Google zorientuje się, że jest ona powielona, witryna może być obniżana w wynikach wyszukiwania. Istnieją narzędzia, które pozwalają skutecznie sprawdzić unikalność tekstu, a także informują, jeśli zostanie on skopiowany i opublikowany w innym miejscu.

Złoty środek


Idealny opis produktu w sklepie internetowym powinien łączyć w sobie przyjazność treści dla użytkownika z ich optymalizacją pod kątem wyszukiwarek. Choć to właśnie pozycjonowanie decyduje o tym, czy klient wejdzie na podstronę produktu (z wyników wyszukiwania Google), a dopiero w drugiej kolejności zapoznaje się on z opisem i decyduje o zakupie, to pisać powinniśmy przede wszystkim z myślą o ludziach, nie o urządzeniach. To klient, mimo że w przypadku SEO będący drugim ogniwem, jest najważniejszy. Dlatego należy się koncentrować przede wszystkim na przyjazności treści z jego perspektywy - mówi Iwona Pawełczyk, SEO/SEM Coordinator w Grupie Okazje.info.

Choć e-commerce rządzi się swoimi prawami, w dużej mierze zależnymi od technologii, o sukcesie decyduje człowiek – zarówno przedsiębiorca, wybierający skuteczne metody optymalizacji witryny i słowa kluczowe, jak i konsument – dokonujący zakupów wg swoich preferencji.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.